28 april -13 Den ljuva vår är inne....

Visst är det som ett under!!
Där det för bara nån vecka sen låg djupa snödrivor
blommar nu fullt med vårblommor.
Hur vackra vi än gör våra kort
slår inget skönheten hos en blåsippsbacke
eller krokusrabatt....
 
Inspirerad av vår landskapsblomma,
som ju inte blommar förrän till skolavslutningen
här i Gästrikland,
har jag knåpat ihop detta kort:
 
 
Hittade små "pärlhattar" som jag tyckte såg ut som liljekonvaljeklockor.
Har trätt dem på blomskaft
(som jag klippt från blommor jag använt till andra dekorationer)
och klippt till liljekonvaljeblad i cardstock.
Kantstansen från ICA-Maxi passade bra, tyckte jag.
Valet av mönsterpapper var ju ganska självklart ;o)
 
 
Det var ju också ett underbar "kuvertpapper"!
 
 
Insidan har samma tema -
det gäller att ta vara på den här härliga tiden
och njuta av den allt man kan!
 
 
Även baksidan har fått den fina stansade kanten
tillsammans med lite mönsterpapper
och min namnetikett.
 
 
Med detta vårkort vill jag önska er alla
GLAD VÅR!!
 
Våren är en hektisk tid för många,
det är ju så mycket som ska hinnas med före sommaren!
Stanna upp ibland och titta dig omkring,
vila i nuet och NJUT av det du kan!
Själv njuter jag av vårregn, som rensar luften från pollen.
När solen lyser njuter jag av utsikten genom fönstret
över mina underbara rabatter fyllda med
krorus, snödroppar, våriris och vintergäck
och längtar efter att kunna ta itu med "vårbruket".
 
Tack för era rara kommentarer!
Blir så glad om någon hittar inspiration här,
som jag gör hos er!
KRAM!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

WOW!!! Vilket fantastiskt vackert kort! Jag gillar det verkligen! Och dessa underbara liljekonvaljer du har gjort! GILLAR! Ett otroligt fint kort!
Var har du köpt dessa "pärlhattar"? De är ju jättefina som liljekonvaljer! :)
Jag önskar dig också en riktigt glad och fin vår!
Kram!

Svar: Kul att du gillar min idé! Pärlhattarna är köpta på SlöjdDetaljer i Stockholm - men borde ju finnas i katalogen och på nätet också.Lycka til!!
MormorMargareta

2013-04-28 @ 12:37:31
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Onkis

Håller med dig,
ett dike full med tussilag eller liljekonvaljer är verkligen vackert.
Lika så ditt kort,
du har verkligen lyckats med dina lijekonvaljer,
smart att göra så.
Kram!

2013-04-28 @ 14:09:38
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Katarina

Ja visst är våren en underbar årstid. Jag är lika förundrad över växtkraften varje år. Att de små blommorna orkar sig upp. Enligt mig en av de bästa årstider. Underbart fint kort som fångar den vårkänslan. Ha en bra vecka och en trevlig valborg. Kramar Katarina

2013-04-28 @ 14:10:53
URL: http://kattaskarameller.blogspot.se/
Postat av: Rosa A

Superläckert med liljekonvaljspärlhattar! :-D Tack för igår! *kram*

2013-04-28 @ 16:18:11
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Iffa

Vilket gott humör jag blev av att läsa ditt inlägg idag =)
Ett riktigt sprudlande glatt inlägg som får mig att längta efter värmen ännu mer!
Ditt kort idag är underbart, sånt fint papper du använt och dina egengjorda blommor = såååå fina!!
Det är lätt att glömma att njuta av varje ögonblick....och inte bara längta framåt till något längre fram....för livet är varje dag, varje minut så tack för påminnelsen!
Ett helt underbart kuvert du fick till till det snygga kortet =)
Ha en jättefin söndag!
kram Iffa

2013-04-28 @ 16:19:36
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Carina

Men snälla du så snyggt. Blommorna och den gröna färgen är underbar.
Liljenkonvalj är en vacker blomma. Såg fullt med vitsippor idag.
Annars är min älsklingsblomma blåklocka. Kram

2013-04-28 @ 16:43:20
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Susy

Vilket underbart vackert vår kort, Margareta!
Så ljuvligt fint i härliga färger!

KRAM SUSY

2013-04-29 @ 14:19:02
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Linda

Så himla smart och snyggt! Imponerad av din kreativitet! Hoppas att du har möjlighet att vara ute en del och njuta av våren, trots allt pollen.
Kram!

2013-04-29 @ 20:20:07
URL: http://kreativgegga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0