Underbart är kort.....

Den här helgen är vi ju
i vår lilla Stockholmslya.
Här har jag bara en liten "akutlåda"
med liiite grejor att göra kort med
om andan faller på eller behovet är akut ;o)
 
Igår blev jag ju klar med Lilla-Pyssel-Ingers
"pälskrage", och ville skicka den
och behövde ett kort till.
Tack och lov hade Åsa skickat mig
att köpa en MS-stans till henne,
så jag lånade den för att få en lite finare form.
 
 
Jag lyckades fota lite snett,
men det får ni överse med!
Den fina tagen och det nästan genomskinliga bandet
har jag köpt hos rara Zornitsa på Scrapparazzi,
liksom rosorna.
 
Resten är nog från Panduros REA
för nåt år sen, utom pärlswirlarna
som var på fullpris.
Passade också på att köpa lite färdiga kortstommar
med kuvert på den rean,
för att ha i lådan här.
De är 13,5x13,5, alltså lite mindre än mina vanliga kort.
 
 
Hade tyvärr ingen distanstejp här
men försökte skapa lite höjd ändå
med dubbelrosetten och blommor
med blad vikta i mittnerven.
Pärlswirlen passade så bra till den stansade kanten.
 
 
 
Närbild på swirl, kant och blommor.
 
Inget kuvert idag, men kortet är på väg
tillsammans med "pälskragen".
 
Har varit på Moderna Muséet idag
och sett en fantastisk utställning
med verk av Hilma af Klint,
en mycket intressant konstnär
kring förra sekelskiftet.
Rekommenderas!!
 
Ha nu en skön söndag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Tur du lånade stansen, det blev precis så fint som jag hoppades. Puss

2013-03-02 @ 21:34:43
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Rosa

Jättefint blev det och den där stansen är läcker!
Kram Rosa

2013-03-02 @ 21:49:03
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Carina

Snyggt kort och fin stans. Bra med akutlåda:) kram

2013-03-02 @ 21:53:22
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej =)

Så vackert ditt kort blev!! Vilken tur du hade fått till uppdrag att köpa den fina stansen åt Åsa för den passade så bra till det här kortet!! Tjenster och gentjänster =)

Hoppas du har det trevligt i huvudstaden. Jag ska dit den 6mars på utbildning med då blir det bara över dan.

Ha en trevlig helg kramar från Sandra!

2013-03-02 @ 22:26:58
Postat av: Iffa

Ja det förstår jag att du ville låna den kantstansen först = den är jättefin och finns även hemma hos mig =)
Tycker kortet blev snyggt även utan distanskuddar, jättefin rosett!!!
Kram Iffa

2013-03-03 @ 07:04:53
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Katarina

Jättefint kort. Jag har hållt i den där martha stewart punchen men inte köpt den. Kram Katarina

2013-03-03 @ 13:44:02
URL: http://kattaskarameller.blogspot.se/
Postat av: Elisabet

Ett väldigt vackert kort som bevisar att man kan klara sig långt på det lilla :)
Låter som att ni har haft en mysig helg!

Stor kram! Vi ses förhoppningsvis på söndag i Avesta! Jag ska inte på träffen utan "bara" shoppa och inspireras.

2013-03-04 @ 18:58:58
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0