16 augusti -14 Inte så dumt att vara gammal.....

Idag visar jag ett kort
till en vän som fyllde år redan i början av juli.
Vi har varit grannar i vårt "sommarparadis"
ända sen han i tidig ungdom
"fann" min "sommarstorasyster"
och så småningom gifte sig med henne.
 
 
Blev lite förtjust i det här formatet på kort
som jag använde i mitt förra DT-inlägg hos Helihak.
Kortet är 10x20 cm.
  
 
Perre gillar bilar, så en gammal bil på hans kort
tyckte jag passade.
 Färgskalan i bilden, som fanns på ett papper i min spillpapperslåda,
fick styra när jag valde papper och dekorationer.
Namnet är skrivet med små fina träbokstäver. 
Kommer inte ihåg var jag hittat dem ;-)
 

Cardstock och mönsterpappe i rostrött
och så blommor och frimärken i matchande färger.
(Frimärkena fanns på Panduro för något år sen.)
 

Det gamla kortet fanns på ett klippark/mönsterpapper i mina gömmor
och biljetten jag stämplat Grattis på
köpte jag på Lilla Handarbetsbodens slutREA
(saknar dem redan!!)
 
 
 
Även kortets insida dekorerades med spillbitar
av samma papper,
samt en textstämpel, som jag gillar.
 
Idag finns inget matchande kuvert
eftersom kortet inte behövde skickas
utan lämnades tillsammans med en liten present.
 
Hoppas du njuter av den kvardröjande sommaren.
Tänk så mycket sol vi fått denna sommar!
Jag har nästan glömt
hur kall nordan ven runt stugknuten i juni.
Nu minns jag soliga, varma dagar
och känner mig varm ännu in i själen.
Visst är det härligt med "selektivt minne"
om man förmår sortera bort det trista
och minnas det härliga och positiva!!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Vilket härligt kort och vilka snygga detaljer du har fått till... :)

Kram kram

Postat av: Evas pyssel

Oj vilket häftigt kort. Det skulle passa min kusin som idag kör Kungsrallyt på Öland med en gammelbil. Tror du inte att det ploppade in skräpkommentarer igen så fort jag tog bort spärren. Men nu har jag ändrat inställningen som jag tror att du har använt dig av. Vill du vara snäll och kolla om det fungerar . Man får hela tiden testa olika sätt i datavärlden. Sånt här lärde man sig inte på utbildningen i skolan.
Hoppas du har en fin sensommar. Här vankas tårtkalas i helgen för mannen .
Kram Eva

2014-08-16 @ 11:09:02
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Cath.

Väldigt fint kort, tycker mycket om färgerna! Önskar dig en fin helg!

2014-08-16 @ 12:15:46
URL: http://cathspyssligaliv.blogspot.se/
Postat av: bili

Riktigt snyggt kort. Fina färger och snyggt dekorerat. Jag gillar den här kortstorleken, rolig att arbeta med. Ja, dom varma fina dagarna ska man komma ihåg, men jag gillar de soliga dagarna som är nu med hög klar luft. Lättare att andas. Men jag lägger sommarens positiva intryck i ett litet fack och tar fram då och då ; Ha en fortsatt trevlig helg. kram bibbi

2014-08-16 @ 14:18:24
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Monica =)

Hej där!
Vilket underbart kort! Så många fina detaljer o finstämt i milda toner.
Spännande format, helt nytt för mej. Jag testade ett långsmalt men mindre idag. I din variant finns det lite mer yta att ta ut svängarna på. Får prova det också! Annars sitter jag rätt fast i 15*15cm =)

Så härligt med lång vänskap, vänner är ovärderliga. Lycka att få ett sånt fint kort på intressetema!

Hälsningar, Monica

2014-08-16 @ 18:49:47
URL: http://monica66.blogg.se
Postat av: HannaPanna

Så himla snyggt!! Tycker det är svårt med kort till killar men det lyckades du perfekt med <3 kram

2014-08-16 @ 19:19:24
URL: http://hannapannaspyssel.blogspot.com
Postat av: snojbi

Ett väldigt snyggt kort och skoj med en annan storlek

Kraaaaaaaam

2014-08-16 @ 23:45:17
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Johanna -pojjo

Oj vad snyggt, herr kort är inte lätta göra. Du har lyckats galant :D

2014-08-18 @ 13:14:52
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Sindra

Vilket annorlunda och roligt format! Gillas! :D
Härligt med stor "släkt";)
Ha det gott!
Kram

2014-08-18 @ 15:49:17
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0