30 augusti -14 Vilken fantastisk sommar vi har haft....

Jag kan minnas två lika varma och vackra somrar
- den sommaren jag väntade Åsa
och den sommaren Åsa väntade Mikaela.
 
I mina pappershögar hittade jag ett "sommarpapper"
som passade till kuvert,
samt lite spillpapper ur samma serie
som jag tyckte kunde symbolisera sommaren 2014.
 

Badstränder med sand och glittrande vågor,
vita molntussar och gyllene sol
tycker jag det här kuvertet visar.
 
Kortet ger mera hetta.
 
 
Heta dagar (och nätter!!)
fick oss att känna det som att sommaren
aldrig tog slut - fast det gjorde den förstås ;-)
 
Spillbitarna pusslade jag ihop till det här kortet.
En gammal mönstersax fick komma till användning
för att "göra vågen".
 

Insidan fick en spillbit med en båt
och en passande stämpel.
 
 
Den lilla roliga fisken
från kanten med uppgifter om tillverkare etc
kunde jag inte låta bli,
så den fick vara med på baksidan.
 

Här är kortet på väg ner i kuvertet
och man kan ana den läckra prickiga baksidan på kuvertpapperet
som ju blir "fodret" i kuvertet.
Undrar vem kortet är på väg till?
 
Idag har jag varit på Gävlegängets scrapträff
och trivts och inspirerats tillsammans
med sju andra glada scrappare.
Måste säga att jag var otroligt svårstartad idag,
men efter mycket "pappersklappande"
lyckades jag i alla fall fixa till tre kort
(på 12 timmar ;-) Man kan inte tala om snabb-scrap!!).
 
Du har alltså chans att få se kort här flera dar ;-)
Tills dess - ha det gott!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0