9 augusti -14 Solrosor och sommarkänsla...

Asken i mitt förra inlägg var ju ett beställningsjobb.
En vän till en av mina vänner,
som sett ett födelsedagskort som min vän fått
och önskade ett liknande att ge bort,
samt en vit tändsticksask.
 
Jag tycker ju inte det är roligt att göra fler likadana kort,
men "variation på ett tema"
kan jag tänka mig.
Ett kuvert skulle det också vara
i stil med det jag gjorde till min väns 70-årsdag
härom året.
 

Framsidan på kuvertet blev så här.
De papper jag använt tidigare var slut
så jag fick leta liknande.
 

Kuvertfliken blev så här - godkänd?
 

Hittade, som tur var, några spillbitar av det fina solrospapperet
som hon fastnat för i mina gömmor här i stugan.
Innan dess hade jag lagt ner stort jobb
på att leta i olika webbutiker,
om någon skulle ha något papper kvar - men nej!!
Textstämpeln är densamma som på 70-årskortet hon sett.
Den kan ju passa till alla åldrar ;-)
 
Blommor från Prima, en liten rosett med en brad
från Lilla Handarbetsbodens slutREA och halvpärlor.
Bandet kommer från Blomsterlandet.
Visst är det kul att man kan hitta scrapgrejor
lite överallt!!
 

Solrospapperet räckte till insidan också -
vilken tur!!
"Stjärtstansen" i hörnen är en verklig favorit.
 

En liten snutt av papperet fanns kvar
till baksidan under min namnetikett.
 
Ja, det var allt för idag!
Solen väcker oss fortfarande varje morgon
och det krävs flera vattenkannor varje kväll
för att inte allt ska vissna.
Undrar hur rabatterna ser ut hemma i stan?
Kan ju inte vara och vattna på båda ställena ;-)
På onsdag ska jag dock vara hemma i Gävle
(och leverera det här kortet bl a)
och då får jag försöka ge mina törstiga växter lite att dricka!!
 
Ha det gott och glöm inte
att både du och dina växter behöver vatten!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Åhhh så himla snyggt kort och kuvert. Riktigt fina papper oxå :)

Kram kram

Postat av: Linda

Underbart! Jag älskar ju solrosor, så jag gillade detta lite extra. ;)
Vatten är inga problem här, jag och min man var på utomhusteater (under tak som tur var) ikväll, och regnet öste ner... Men det var mysigt ändå, fast väldigt kallt.
Kramar

2014-08-09 @ 23:15:38
URL: http://kreativgegga.blogspot.se
Postat av: bili

Vackert kort. Gillar solrospappret som du har använt på ett finurligt sätt. Ha det så bra. kram bibbi

2014-08-10 @ 10:07:18
URL: http://kortfonstret.blogspot.net
Postat av: Evas pyssel

Dags att inrikta sig på andra mönster på korten precis som du har gjort. Härliga solrosor ! Har haft trögt med att scrappa ett tag, men det blir nog snart andra "bullar" . och om en månad bär det iväg till ny inspiration, ja du vet ju vart . Än har vi dvs mannen en semestervecka kvar, så det blir inte vardag ännu.
Här vattnas det för fullt. Tomater är törstiga.
Kram Eva

2014-08-10 @ 10:34:50
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Johanna -pojjo

Oj vad fint kort :) härliga färger och snyggt matchande kuvert.
Nu har sambon börjat jobba så jag får mer tid vid datorn och försker ta igen allt jag missat under sommaren *ler*
Hoppas allt är bra med dig
kram

2014-08-11 @ 13:27:16
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0