17 mars -14 Nästa namnsdagskort....

...till Matilda på Matilda-dagen visar jag idag.
 
Hittade inget lämpligt "kuvertpapper"
till det upplägg jag ville ha på det här kortet
och det enda jag hade i lämplig färg var för smalt,
så jag fick konstruera ett av annat stuk än vanligt.
 

Då det inte blev nåt "kuvertfliksmönster"
satte jag en "pappersspets" som dekor.
Kouvertet är ju alldels platt
till skillnad från mina vanliga,
så kortet måste också bli ganska platt.
 
 

Saknade ett a på det enda bokstavsark jag hade
som passade papperen.
(så knasigt när det följer med två av varje - t ex q ;-)  )
Då fick jag vara "fiffig" och göra ett
av ett uppochnervänt e och en punkt.
Matilda gillade arrangemanget
och skrattade glatt åt mitt påfund.
Samma "pappersspets" som på kuvertet,
men i hela sin bredd.
Pärlswirlen har jag "byggt" av en remsa med swirlar
köpt på Panduro.
 

Insidan, där skrivrutan fick en stansad kant
och en dekor av halv "pappersspets"
som blev över från kuvertet.
Grattisdien är från Mandys och finns på Helihak.
 

Baksidan med matchande dekor.
Du ser också den röda hörnblomman sticka fram
och ett par vimplar, som inte fanns på kortet
när jag fotade det.
De är av kuvertpapperet - för att binda ihop det hela.
 

Kort och kuvert.
Har tänkt länge att försöka mig på den här kuvertmodellen
som ju kan passa när papperet inte har
"kuvertmönster" eller "kuvertmått".
Ja, är man knasig - så är man!!
Har ju snöat in på att ha kuvert till mina kort.
 
Apropå snöa in - är i fjällen sen igår kväll
och inatt och idag har vi haft full snöstorm!!
25-30 cm snö har det kommit under natten
och mer idag!!
Mot kvällen fick vi dock lite sol
så Kjell stack en skidrunda
och jag gick en härlig men blåsig promenad.
Hoppas kunna ta en tur på fjället imorgon
om det mojnar ;-)
 
Har sett att våren fått lite avbrott både här och där
men misströsta inte - den kommer åter,
var så säker!!
Kommer åter gör jag också
för jag har flera obloggade kort i datorn med mig hit
som kommer att dyka upp här.
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Lindblom

Hej =)

Men så vackert och så snygga färger på papprena du har använt! Passade så fina i hop den här blåa nyansen med den röda! Super fint med det stora hjärtat i mitten det måste ha blivit uppskattat. Hoppas du får en härlig vistelse i stugan och att du kan få användning för den nyfallna snön ;)

Ha det så bra kramar från Sandra!

2014-03-17 @ 23:22:36
URL: http://pysselsandra.blogspot.se/
Postat av: Onkis

Håller med föregående kommentar, ett mycket vackert kort i härliga färger.
Kram!

2014-03-18 @ 07:16:14
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Linda

Jättefint, så snyggt med rött och turkost ihop. Och väldigt snyggt kuvert!
Hoppas att ni får en underbar vistelse i fjällen!
Kramar

2014-03-18 @ 13:38:30
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Iffa

Hihi, ja ibland får man vara påhittig i denna hobbyn ....e blev ju kanon som ett a :)
Så läckert kuvert denna gång!!
Å ett jättefint kort, älskar ha med hjärtan på kort, så gulligt å fint.
Kramis

2014-03-18 @ 16:54:12
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så finurligt av dig;)) Kortet blev såååå läckert med läckra dies och stansar:)) Kuvertet blev också sååå snyggt:))
Hoppas ni har kunnat njuta av skidturer på fjället utan snöstorm;)Var rädda om er där ute:))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-03-21 @ 11:12:53
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0