21 mars -14 Grattis till en fb-vän.....

....som jag egentligen inte känner.
 
En tjej i en fb-grupp jag är med i
önskade sig Grattiskort
och jag stack genast ner i källaren till kortmakeriet
och gjorde ett.
 
Hon har redan visat kortet på fb,
men jag vill gärna visa mina egna bilder
så här kommer det:
 

Naturligtvis började jag, som vanligt,
med ett kuvert.
Älskar det här papperet!!
Köpte flera för några år sen
hos Lilla Handarbetsboden i Bollnäs
(som tyvärr slutar med scrap-grejor nu :( )
Har chalkat med vinrött.
 
 

En fin utstansad blomhörna dekorerades med små halvpärlor.
Grattis-dien kommer från Mandys (Engströms)
och går att köpa hos Helihak, bl a.
 

Blomhörnet med daisys, rosor blad och pärlspray.
Här kan du också se att hjärtat
är monterat på distanstejp.
För lite större detaljer använder jag
sån på rulle från Biltema.
Grön spets i skarven mellan mönsterpapperen.
 

Även insidan med sin skrivruta
fick dekor av det randiga papperet
med ränder såväl på längden
som på tvären.
Själva skrivrutan är stansad med en likadan
Cherry Lynn-stans som den vita kanten på framsidan
och faktiskt tagen ur den, eftersom denna är mindre
och hålet i framsidans vita papper
döljs av mönsterpapperet.
Då spar jag både papper och porto ;-)
Grattisstämpeln kommer från Pysseldags.
 

Kortets baksida och....
 
 
... kortet och kuvertet.
Brukar försöka frankera mina kuvert
så att frimärkena matchar försändelsen.
Har massor av gamla sparade frimärket
och får ibland pussla ganska friskt för att få rätt summa,
men med "Sverige-märken" är det ju lätt ;-)
 
Tänkte bjuda på ett par fjällbilder också, när jag ändå är på gång:
 

Vi har haft skiftande väder med tätt snöfall, som här...
 
 
....lite ljusare igår.
Kolla "drömfångarbjörken" intill leden!!
 

Idag sprack det upp och blev en underbart solig dag - härligt!!
 
Hoppas du har det gott där du är!
Önskar dig en trevlig helg!!
Vi stannar här en vecka till
och hoppas på mer sol, snö och
pollenfri luft!!
 
Tog med lite uppstämplade motiv
och min lilla akvarellåda,
för att inte få total scrap-abstinens ;-)
Få se om jag visar nåt en annan dag!?!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Iffa

Oj vad snö ni har - härligt!
Jättefint kort och gillar hur du arrangerat inne i hjärtats och satt texten på sidan!
Haha, du tänker som mig när det kommer till frimärkena :D
Nu har inte jag så fina som du Hr men när jag köper frimärken och de kommer med de där fula med hockeyspelare på skäms jag nästan när jag frågar om de inte har några andra motiv :) där går min gräns känner jag och vill inte sätta sånt på ett sött kuvert, fniss
Här är det grått och mulet idag men ser ändå fram emot en härlig dag ens trevligt sällskap :)
Önskar dig en jättefin dag bland all snö!
Kram iffa

2014-03-22 @ 06:47:11
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Eva

Jättefint kort, va härligt att göra ett så arbetat kort till en fb vän. Trevlig helg.

2014-03-22 @ 07:21:36
URL: http://evaspysselblogg.blogg.se/
Postat av: Evas pyssel

Snyggt kort och kuvert !! Du är proffs på denna teknik att kombinera kort och kuvert. Undrar om den utstansade blomhörnan är från Tonics ? Ska kolla in deras nya dies på mässan. Det närmar sig.
Snö !!! Hua säger jag , vill hellre ha blommor och värme. Men jag vet att du mår bättre så här.
ha en fin helg. Kram Eva

2014-03-22 @ 08:58:51
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Onkis

Oj, va snö ni har..
Hos mig är all snö borta (igen) skönt!
Va snällt av dig att skicka ett kort till henne och ett så fint kort också.
Kram & ha en trevlig helg!

2014-03-22 @ 09:28:53
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Camilla

Åh, vilket vackert kort i fina färger. Insidan är också jättefin!
Ha en bra helg!
Kram

2014-03-22 @ 10:44:42
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Linda

Jättefint kort! Gillar den där blomsterhörnediesen som du använt!
Det ser ut som att ni fått precis som ni önskat, massa snö! Hoppas ni har det jättebra och får en fin vecka med massa sol och skidåkning.
Kramar

2014-03-22 @ 13:30:48
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Titti

Kortet är ju jättefint med massor av fina detaljer på och snygga bilder med snön och fint väder , härligt. Kramar från Titti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0