24 mars -14 Lite färgläggning i fjällstugan....

Tur att jag tog med mig min lilla akvarellåda
och lite upstämplade motiv,
när jag åkte till fjällen.
Nu, när jag får lov att vila min stackars svanskota
från skidåkningen några dar,
har jag ju lite roligt att syssla med!
 

Några av Momas underbara blommotiv
fick färg igår.
 

Längtar såå efter att få göra kort med dem!!
Det finns ju så många fina texter att kombinera dem med också!!
 
 
Sitter här uppe i fjällvärlden
med snötäckta vidder utanför fönstret
och får riktiga vårkänslor!!
 
 
Har inte riktigt "målat in mig" med mina nya akvarellfärger än,
men nu får jag ju chans att öva!!
Har alltid använt "studiofärger" tidigare
men Kreatima hade extrapris på en "fältask" med "artists colours"
och då slog jag till!!
De har mycket mer pigment och blandar sig lite annorlunda
så det kräver nog en del övning!
 

Känner riktigt syrendoften!!
-o-
Här kommer den verkliga kontrasten!!
 

Måste ju få dela med mig av utblickarna
vi njuter av här uppe!
Här är en vy från vägen mot Sörmon
upp emot Anåfjällen.
 

Från höjden ovanför Funäsdalen
ser vi den här vyn över Anåfjällen.
Tycker de ser ut som vispgrädde
där uppe vid topparna!!
 
Vilket fantastiskt land vi bor i!!
Hoppas du har det lika härligt - fast olika utsikter -
där du nu är!!
Hoppas du får en riktigt fin vecka!
Jag målar vidare
och hoppas att "svansen" tillåter lite mer skidåkning
längre fram i veckan
och kanske en tur till Röros!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Åhh, vilka härliga motiv och underbara färger! Ja, det var helt klart tur att du fick med dig lite målargrejer när det nu blev som det blev.
Och kontrast är det definitivt! Härliga bilder du bjuder på! :)
Hoppas "svansen" blir gladare snart ;)
Kram

2014-03-24 @ 18:38:29
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Titti

Du har målat så fina bilder , ser fram emot att se dem på korten sen, skönt att sitta och bli bättre i svanskotan med denna fina utsikt från fönstret. Nu är det riktigt kul för det knakar verkligen så fort solen visar sin härliga strålar. Kramar från Titti

Postat av: Onkis

Åh vad jag önskar att jag kunde färglägga lika bra som dig.
Hoppas att din svanskota snart mår bättre.
Kram!

2014-03-25 @ 06:54:17
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Christina

Jätte-vackert!

2014-03-29 @ 18:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0