1 oktober -14 Grattiskort o kuvert med favoritpapper....

Om jag hittar ett papper jag gillar mycket
köper jag ofta mer än ett.
Av just det här köpte jag fyra!!
Du kan nog ha sett ett alster i min blogg förr
med samma mönsterpapper.
Idag är det en god vän som fyller år
och som hittade det här kuvertet på dörrmattan
när hon kom hem från jobbet.
 
 
Kuvertet gjorde jag vid en extra demo
på Gävlemässan i lördags.
Därför är det inte chalkat idag,
men blev fint ändå ;-)
Papperet är från My Minds Eye 29th Street Market,
Fresh "Outdoors" Spring Greens/Sprout Paper 
 
 
Kortet med de två remsorna som blir kvar av pappret
när jag gjort kuvertet samt ett prickigt papper.
Jag har stansat med "stjärtstansen" i överkanten
och nerkanten med en "halvblomma" från  ek-success.
Grattisstämpeln är en gåva från en scrapvän.
Jag stansade skylten med samma kantstans.
Blommor och blad ur mina gömmor
med fina glittriga brads från Reprint.
Den stora fyrkantiga kommer från Kaiser.
 

Kortets insida med samma stansar
och bling, som på framsidan.
 
 
Baksidan av kortet i samma stil.
 

Kortet och kuvertet, som jag brukar avsluta med.
 
Kommentarer blir jag alltid glad av
så skriv gärna en rad innan du går vidare!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie Eriksson

Va fint !! Jag kollade om du hade använt din "stjärtstämpel" som du berättade för mig i Gävle. Jag såg den !! :)

2014-10-01 @ 21:36:13
Postat av: Titti

Så fint. Tack för all inspiration åter igen. :)

2014-10-01 @ 21:43:23
URL: http://mittpysselskafferi.bloggo.nu/
Postat av: bili

Snyggt kort, härlig blå färg. Återigen ett snyggt kuvert, trevligt att få i brevlådan. Önskar dej en trevlig helg och utlandsresa, glömt när den var :)
kram bibbi

2014-10-02 @ 08:56:31
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Linda

Jättefint kort! Och så flitig du är som håller igång med julkorten! Jag borde börja med mina, men jag har ingen lust alls… Men efter ett par dagars ledighet kanske det kommer krypande, suget?
Hoppas att du har det bra!
Kramar

2014-10-03 @ 11:26:06
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0