14 oktober -14 Höstens sista musikergrattis.....

...gick iväg i förra veckan.....
 
 
.....i det här kuvertet.
 

Alwar är en fantastisk pianist och organist
så den här stämpeln från Whiff of Joy
passade som hand i handske.
Har, som vanligt, färglagt med akvarellfärger.
Hatten har jag gjort glänsande med Glossy Accent.
Notpapper och ett mönsterpapper med musikinstrument
fick också plats på kortet.
 
 
En tag som suttit i ett plagg
dekorerades med ett notsystem och lösa noter.
Tyvärr blev det lite upp-och-ner.
En härligt orange pin sitter där också.
 

Glitterbokstäver på vimplar
och en gyllene scalloped kant runt motivet
matchade mässingsinstrumenten på papperet.
 

Insidan med instrumentpapperet och en skrivruta
med Grattisstämpel och flödande toner.
Idag har jag använt vanliga rundade hörn.
Svart cardstock som kortstomme.
 

Baksidan med mönsterpapper
och min namnetikett.
Här ser du också den läckra snodden
som satt på tagen - visst är den snygg!?!
 

Kortet och kuvertet som det såg ut när det gick iväg.
Jag vet att Alwar uppskattade kortet
och det gladde mig förstås!
 
Ikväll har jag varit på VIP-träff på Panduro i Valbo.
Mingel och bubbel efter butikens stängning
och shopping till halva priset på allt i butiken -
vilken grej!!
Passade på att bunkra både det ena och det andra,
och kostade bl a på mig några nya snygga blommor
som jag tyckte var för dyra förut ;-)
 
Ha en fin vecka!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt läckert musiker kort. Motivet har du färglagt så fint:))papprena var verkligen fina och så passande:)) Förstår att han uppskattade kortet:))
Även kuvertet blev en fullträff:)
Trevligt med VIP-träff på Panduro. De har öppnat en affär i JKPG också:)))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-10-14 @ 22:45:55
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Onkis

Vilket härligt musikkort, och stämpeln är verkligen härlig.
Kul när motagaren får ett så personligt kort.
Kram!

2014-10-15 @ 06:55:31
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Maritha

Åhhh det här är ju bara sååå coolt. Snyggt ihopkomponerat....hihihi

Kraaaaam

Postat av: Anonym

Tjusigt kort och passande papper. Jag tror bara tror att jag har något liknade papper på lut i min samling. Ett bra å ha papper. Snyggt med WoJ motivet. Trevligt med butiksmingel o aldrig fel med rabatterat pris. Trevlig helg. kram bibbi

2014-10-17 @ 16:59:50
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Elisabet

Otroligt snyggt kort! Gillar färgkombinationen.

Låter ju så kul med vip-kväll, och vilken lyx att både få butiken "för sig själv" och dessutom fynda på rea!

Jag har börjat blogga igen, efter ett långt uppehåll!
Välkommen in att kika vid tillfälle :)

Kram!

2014-10-17 @ 21:47:17
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Sindra

Wow! Vilket läckert kort! Urtjusiga detaljer och perfekt till jubilaren!
Ha det gott!
Kram

2014-10-18 @ 16:28:41
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0