22 oktober -14 Höstligt grattiskort.....

....till vår närmste och käre granne vid Björkebo,
min kusins man Sven.
Tyvärr mindes jag fel om datum för hans dag,
så kortet kommer ett par dar för sent till honom,
men bättre sent än aldrig ;-)
(Det blev ett telefonsamtal på "själva dagen")
 

Gjorde ett kort med en gammal hÄngel
som jag tyckte passade Sven,
som ägnar mycket tid åt deras trädgårdsland
(och även hjälper mig med tomten)
 
Gamla MajaDesign-papper i serien Skogspromenad.
De är så fina - här har jag använt
Stickad tröja (det brunmönstrade)
som jag stansat med en kantstans med fåglar,
Björk (löven på marken)
dekorerat med ytterligare löv och metallblommor,
och Dikt om hösten ("himlen" med text och löv)
där jag placerat en metallfjäril.
 

Kortets insida med skrivrutan prydd med
fågelkant, ett fågelgem, lite mönsterpapper och ett höstlöv.
Hittade en "nästan" passande textstämpel.
 

Kortets baksida.
 

"Björk" var ett riktigt fint "kuvertpapper"!
 

Som du ser singlar björklöven även över kuvertets framsida.
Nu har i alla fall kortet fått "krypa ner" i sitt kuvert
och är på väg upp till Hälsingland
där jag hoppas det dimper ner i den Lindströmska brevlådan idag.
 
Ha det nu härligt i höstvädret
om det nu blir soliga dagar med hög klar luft,
som gjorda för skogspromenader,
eller regniga ruskiga gråvädersdagar,
då man kan kura inomhus
och mysa med tända ljus, en god bok
eller scrap!!!
 
Kommentarer gläder mig, så skriv gärna en rad innan du går!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Du är så duktig på att få till dina fina kort personliga,
är övertygad om att Sven blev jätteglad för sitt kort även om posten va sen ;)
Kram & ha en bra dag!

2014-10-22 @ 09:32:48
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: KatarinaR

Hejsan!
Jag har haft en lååång paus när jag inte varken scrappat, bloggat eller läst scrapbloggar, men nu tror jag minsann att scraplusten är tillbaka :-)
Har kikat runt en stund i din blogg nu och blivit inspirerad av allt fint du skapat, så tack för det!
Kram!

2014-10-22 @ 11:15:06
URL: http://www.katarinaspyssel.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Fantastiskt fint kort, me like:)) hÄngla stämplarna är så fina. Du har färglagt den sååå snyggt:))
Papprena du använt gillade jag och ditt kuvert blev super läckert:))

Må nu så gott i höstvädret:)
Kramizar Marie

2014-10-23 @ 11:00:28
URL: http://mariespysselsida.blog.se
Postat av: Petra/Trollet

Åh vad fint!!!! Gillar när man gör kort som blir så speciellt personliga!!!!!

2014-11-01 @ 20:45:58
URL: http://trolletspyssel.blogg.se
Postat av: Cornelia

Jättefint grattiskort med skön höstkänsla!

Jag har precis just idag skickat ett kort som också kommer att komma fram för sent... men jag tror att den som får det uppskattar det ändå!

Ha en bra vecka!

2014-11-10 @ 18:21:03
URL: http://raggsocka1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0