12 augusti -15 Nu har jag fått pippi totalt.....

Dagens kort blev såå färgglatt! 
Det är ju inte så vanligt för mig
men jag blev inspirerad av kuvertpapperets baksida,
som är mycket "gladrandigt".
 
 
Här är kuvertet.
Visst är det som en sommardag!?
 
 
Mitt galna kort blev så här.
Valde ljusgul cardstock för att få kortet "soligt"
och Kajsans söta pippi fick bli solgul.
Har färglagt den med Distress Markers.
 
 
Vimplarna är från ett set med chipboarddekorationer
som jag haft i mina gömmor länge.
Har också klippt ett par vimplar av
den gladrandiga baksidan på mönsterpapperet.
 
 
Monterade pippin på en utstansad gul cirkel
och den lilla knappen med SUN
på en likadan liten.
Nyckelpigan fanns också i chipboardsetet.
 
 
Stansade ut en skrivyta med samma spellis.
Stämpeln kommer från InkyWings.
Fler vimplar och en likadan blomma som på framsidan.
 
 
Kortets baksida och.....
 
 
... kortet med sitt kuvert.
Tjoohoo vilket färgglatt kort!!
Hoppas det kan glädja någon!
 
Härligt och varmt sommarväder
men med en och annan skur
har vi haft idag.
Röjt sly och klippt gräs - svettigt men nödvändigt.
I vilopauserna blev det alltså ett kort.
Imorgon drar vi hem till Gävle en sväng
för att på lördag i svinottan
resa till London tillsammans med vårt äldsta barnbarn
och hennes kille.
Ska bli jättekul!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Så somrigt kort du gjort och massor fint på allt i färgglada färger.
Man blir glad när man ser kortet.
Svettigt verkar det som du haft det ute i trädgården med rjandet och klippning. Kul med resa för er till London , det gör ni rätt i.
Kram från Titti

2015-08-12 @ 21:15:58
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Titti

Ursäkta min dåliga staning.....hmhm

2015-08-12 @ 21:17:05
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Titti

Alltså paddan stavar på sitt sätt ikväll...hihi

2015-08-12 @ 21:18:01
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vem skulle inte bli glad att få ett sånt här läckert kort? Det blev såååå fint med alla färger:))
Och den pippin tokgillar jag:))Jag gillar vimplar och dina blev jätte snygga:))Ditt kuvert blev som vanligt såååå läckert:)) Tack för din rara kommentar hos mig:))) Så kul för er att få åka till London med ert barnbarn:))Du undrade när jag fyller år, jag blir 54år nästa år! Den 8 Mars;) Du får gärna tala om när du fyller:))Jag har fyllt i min mailadress:)Du får gärna skicka din till mig:))))

Nu önskar jag ER alla en jättefin resa:)
Må så gott och var rädda om varann

Kramizar Marie

2015-08-13 @ 12:09:25
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0