23 augusti -15 Mera jul.....

Några spillbitar är lite större
men till nåt kuvert räcker det inte.
Då är det bra med Panduros kort och kuvert
som jag köpte på REA efter jul.
 
 
Det går ju att skarva med lite ritpapper,
här kantstansade med en stans från TGR.
Älskar den fina GOD JUL-stämpeln
som finns med i ett stämpelset
jag köpte hos Helihak.
 
 
Satte ett smalt sidenband med guldkant
i kanten på God Jul-skylten.
Röda platta blommor
och så det härliga turkosa papperet 
med sina snöstjärnor - Love it!!
Det räckte till lite till....
 
 
Kortets insida.....
 
 
.....baksida och .....
 
 
....kortet med sitt "köpekuvert" -
får duga det med ;-)
 
Ja, det blev några spillpappersjulkort
nu i helgen.
Bra att ha så att julkortshögen växer,
men nästa kort i bloggen 
får nog bli ett Grattis-kort
för det behöver jag!
 
Varmt och soligt - så härligt!!
Hoppas du också har chans att njuta!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Mycket fint julkort du gjort igen!
Riktigt snyggt papper, me like:))Läcker God Jul stämpel:))))
Din julkorts hög bara växer och växer:))

Må så gott där uppe i Björkebo:)
Kramizar Marie

2015-08-24 @ 19:04:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maggan Lundmark

Hej!
Fina julkort du gjort. Men jag undrar var du fått tag på det smala röda sidenbandet med guldkant.

Mvh Maggan

Svar: Tack för rara kommentar! <3 Tyvärr vet jag inte var jag köpt bandet. Jag letar ständigt efter lämpliga band eftersom jag gillar band och rosetter på mina kort och har en hel CD-låda från IKEA med bara julband. Man får "jaga" - även i annat än scrap- och hobbybutiker. Passar på när jag ser nåt som jag tror är användbart ;-)
MormorMargareta

2015-12-03 @ 19:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0