31 augusti -15 Utmanande....

Jag var på Uppysslingen i Uppsala i lördags.
Det var Scrapdrakens tjejer
som ordnade den trevliga träffen
och vi hade en underbar dag!!
 
Jag deltog i en av utmaningarna.
Man fick ta två garnändar ur en påse
utan att se vilka färger man fick.
(Var man modig, och det var jag, 
fick man ta tre garnbitar)
Sen gällde det att skapa ett alster
i de endast de färger garnändarna hade
och också använda de garnbitar man fått
"på ett kreativt sätt".
Motiv fick vara färglagda i andra färger.
 
 
Så här blev mitt bidrag.
Som tur är var Scrapdrakens butik på plats
för jag hade just inget i lämpliga färger
utom motivet, som var målat hemma redan ;-)
Det fick bidra med det gula.
Som du ser har jag använt garnändarna
dels att "hänga" stjärnorna på,
dels till en rosett 
dels att göra en snodd som jag satte
runt tagen under motivet.
 
 
Insidan 
 
 
Baksidan - blomman sitter där för att dölja en limfläck.
 
 
Kuvertet
 
 
Kort och kuvert - det var en ganska tuff utmaning
men ganska kul.
Tycker du jag har lyckats???
 
Nu är jag tillbaka till Björkebo.
Solen lyser på våra nymålade hus,
vi har gått en härlig promenad utmed Ljusnan,
jag njuter i fulla drag!!
Hoppas du har det bra också!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Du lyckades jätte bra med den utmaningen, super fint kort:)) Riktigt fina färger och du använde ju garnändarna så läckert:) hÄngla stämpeln var sååå gullig:))))Du är så duktig vännen:))))

Ha det nu så bra där uppe i Björkebo och hoppas solen tittar till er imorgon;)

Kramizar Marie

2015-09-01 @ 22:37:03
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0