14 januari -15 Tapetprover blev kort....

I lördags var vi på scrapträff i Dönjegården utanför Bollnäs.
Jessica, Helena och Kerstin fixar så jätteroliga träffar.
Det är roliga utmaningar, gott fika, härlig mat
och en mycket god stämning.
 
En av utmaningarna denna lördag var att göra ett alster
med huvudsakligen tapetprover som mönsterpapper.
 
Jag gjorde ett kort med mycket vinterkänsla,
vilket passade bra denna snöiga dag.
 
 
Hittade tapet som hade mönster av snötyngda grenar
och matchande smårutig och enfärgad tapet.
De fick utgöra bakgrunden till den här goa gamla hÄngeln.
Hon är det första jag färglagt med distresspennor ;-)
 
 
Jag har inte riktigt vant mig vid dem än -
de fungerar inte riktigt som mina akvarellfärger.
Ibland "delar sig" pigmenten, vilket stör mig.
Som du ser har jag monterat varje papperslager
med 3D-kuddar, för att få lite höjd.
Blingswirlarna ska föreställa snöstormens virvlar
som vi såg utanför fönstren.
 
 
Jag satte hologrammönstrade snöstjärnor
bakom ett par av de utstansade snöstjärnorna
och rhinestones i mitten.
Som ni ser har jag "snöat in på" Stjärtstansen,
som får vara med i hörnen idag med!
 
 
Här syns lite mer av tapetmönstret
och en skrivruta med en julstämpel.
Jag har ju tänkt göra julkort varje vecka 
även 2015, så det här är kortet för vecka 2 ;-)
 
 
På kanten runt min namnetikett
ser du lite mer av den rutiga tapeten.
 
 
Nån hade "snott" resten av tapeten med snötyngda grenar
så kuvertet fick bli i tapetmönstret
som var "tvärt om" i färgställningen.
Har chalkat med blått här med för att hålla ihop det hela. 
 
 
Till sist kortet och kuvertet.
Tapet var mycket bra att göra kuvert av,
ska jag säga!
Segt och bra papper, som inte bröts när man viker - kanon!
 
Den snöiga lördagen fick ett ganska dramatiskt slut,
för när vi skulle åka hem så gick det inte
för all snö!!!
Vi fick helt oplanerat övernatta i Dönjegården!!
Det blev nog helgens största utmaning!!
 
Resultatet av övriga utmaningar
visar jag en annan dag.
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Åh vilket vackert julkort med kuvert! Jag hade en del tapetprover förr men på grund av platsbrist så gav jag bort dem.
Fantastiskt att du fortsätter med ett julkort i veckan! Jag har bara mycket försiktigt tänkt tanken, mer blev det inte ;)
Kram

2015-01-15 @ 14:11:42
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Maritha

Åhhh sicket fint kort. Härligt att du håller igång julkorten. ....det borde jag med göra!! :)

Kram kram

2015-01-15 @ 17:35:33
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.se
Postat av: Jessica

Jättefint kort och ännu finare i verkligheten :-) kramar från mig.

2015-01-15 @ 18:09:53
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Vilket finfint kort! Jag gillar dina fina hÄnglar-stämplar. :-)

2015-01-15 @ 18:49:43
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.se
Postat av: Onkis

Vilket fint kort i fina färger.
Kram!

2015-01-15 @ 19:30:40
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Mycket fint kort du fick gjort på träffen:) Så snygga tapeter. Och hÄngla stämpeln målade du jätte snyggt:)) Vackra dekorationer och kuvert också:))
Du är så duktig:))
Det blev ju en minnesrik scrapträff med övernattning och allt;)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-01-15 @ 23:54:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa

Ditt kort är så fint, och jag som satt bredvid och såg dig skapa kortet vet hur glittrande snöigt det såg ut. Tänk vilket äventyr vi fick vara med om, en riktig utmaning. ❤️

2015-01-16 @ 12:58:22
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0