4 januari -14 Nu längtar vi efter snö.....

Vi hör till de människor som älskar 
att vi har årstider i vårt land.
Just nu skulle vi gärna vilja ha snö!
Det var så vitt och härligt precis över jul
men nu är det gröna gräsmattor igen :((
 
 
Ett vintrigt kort i vitt, blått och silver.
Den här snöstjärnekransen hoppas jag ska bringa oss tur!
Kjell längtar ut i skidspåret
(ja, egentligen jag också, men ett värkande knä
gör det inte såå frestande just nu ;-)
 
Några eftersläntande julkort
behövde få sin nyårshälsning
och det här blev en av dem.
Fotat de här korten i lampljus
och insidorna får vara privata idag.
 
Köpte silverkuvert på bokhandeln
eftersom det inte finns något mönsterpapper här
att göra matchande kuvert av.
 
 
Ytterligare ett kort där jag använt den fina die
jag fick av Zornitsa.
Den älskar jag verkligen, så den kommer du
att få se på många kort i år.
De röda bären är färgade med Liquid Pearls, Ruby Red.
Spillet inuti kransen har blivit många fina snöstjärnor,
både här och inuti och bakpå kortet.
Halvpärlor i silver, en dubbel rosett och ett silverkuvert
fick fullborda det här.
 
I morgon drar vi äntligen upp till
vårt älskade Björkebo.
Hoppas Kjell kan åka skidor i Harsa
och att vi kan få några härliga promenader.
Många av våra vänner,
både bofasta och "sommargäster"
blir det också trevligt att träffa!
Nästa lärdag är det scrapträff i Dönje utanför Bollnäs -
oj vad jag längtar!!
Det brukar vara såå mysiga tillställningar!
 
Redan före det kommer det att komma kort här igen:
jag har lovat mig själv att fixa
minst ett julkort i veckan
även under 2015.
Hoppas det håller!!
Var rädda om varann och er själva!
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackra kort du gjort:)Snöstjärne dien var sååå fin:) Här har också snön försvunnit. Jag tycker det är vackert med snö och har alltid åkt mycket skidor, både på längden och nerför:)
Men de sista åren har värken satt stopp för det:(
Och det sista året har jag fruktansvärt ont i mitt högra ben och knä. Jag har rtg benet och knät, de hittade lite allt möjligt så nu den 22 Jan ska jag in på en mr-rtg med knät. Så får vi se om de hittar nåt mer. Så just nu är jag glad att det inte är nån snö;)
Men hoppas att ni får lite snö så ni kan njuta i spåren:) Hoppas ditt knä blir bättre. Var rädd om dig:)

Lycka till med julkortstillverkningen och ha en trevlig Trettonhelg:))

Kramizar Marie

2015-01-05 @ 12:57:57
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Onkis

Va roligt att tomten kom med en ny dator, är lite lättare att följa vad som händer på nätet då :)
Har allt varit in här och hälsat på dig också och tittat på dina ljuvliga kort.
Hoppas att ni får det mysigt i Björkebo, här snöar det för fullt just nu.
Kram & god fortsättning!!

2015-01-06 @ 13:51:11
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Älskar dig ♥
Tack för all inspiration du ger mig, och alla scrapsamtal på telefon. Tur vi har varann. ♥
Dina kort blev superfina båda två, såg ju när du pillade med dem när vi satt och scrappade hemma hos dig.

2015-01-09 @ 14:35:10
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0