2 juni -15 Veckans jul.......

Härligt att komma hem till kortmakarbordet!!
"Borta bra men hemma bäst"
heter det ju - och det är sant!!
Precis så härligt 
som det är att resa bort
och uppleva nya saker
är det att komma hem igen!
 
Idag var det dags att ta fram julkortsgrejor igen!
 
 
Inte alltför juliga spillpapper - du har sett dem förut ;-)
Gillar de milda färgerna och glittret!
Förstärkte det glittriga med riktigt glittrande snöstjärnor
med rhinestones i mitten.
 
 
En liten söt hÄngel, av de riktigt tidiga,
fick sina hjärtan glittrade med Glossy accent
vingarna målade med Wink of Stella Clear
och sen har jag glittrat kanten med ....
som också fått vara med på hjärtesnöret
och håret.
Hela hÄngeln är färglagd med Distress markers och vattenpensel.
 
 
Som du ser har jag monterat lager på lager
med 3D-kuddar för att få lite höjd på kortet.
 
 
Till kortets insida använde jag "spillet"
efter att jag stansat ut den blommiga delen av framsidan.
Den fick bli en fin ram till ritpapperet
som är skrivyta.
Julhälsningen kommer från ett gammalt Maja-papper.
Ett vinrött hjärta, för att ta upp den röda färgen
och lite bling.
 
 
Baksidan och .....
 
 
Kort och kuvert (idag blev det ett mörkrött köpekuvert).
 
Ja, tänk att det blev ett julkort den här veckan också!!
Ser med glädje hur högen växer!!
Så härligt att ha till jul!!
Ja, du får tycka att jag är knäpp!! - det bjuder jag på!!
 
Nu gäller det att sätta fart på studentkorten -
har en student i familjen iår
och ytterligare en i nära vänkretsen....
Ikväll har vi varit ut och fotograferat Matilda och hennes kompisar
som har sin studentbal ikväll.
Oj så fina de var!!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så duktig och effektiv..du hinner ju massor 😄💕jag borde ju....julkort...Hmmm kanske en semester syssla 😄jättefint och inspirerande julkort 😉 kram cicci

2015-06-03 @ 01:23:02
Postat av: Anna Christ

Hej
Gud så fina kort du gör, måste fråga var jag kan få tag i hÄngeln någon stanns?
Samt vad har du stansat ut kortet med har letat i evigheter efter en bra stans.
Med vänliga hälsningar
Anna Christ

Svar: Tyvärr har hÄnglar-Marie sen flera år slutat göra stämplar och stängt ner sitt företag. Det enda sättet att nu få tag på hÄnglar & stÄnglar-stämplar är att hitta begagnade på nätet. Det finns en fb-grupp för hÄnglar & stÄnglar där de finns ibland, eller kanske på Tradera....Om du menar de stora diesen som jag använt i bakgrunden kommer från Cherry Lynn, som har både i silver (de med rak kant) och lila (de med scalloped kant).
Dien jag stansat ut själva motivet med är Spellbinders, liksom den scalloped bakom, som passar till.
MormorMargareta

2015-06-03 @ 11:22:31
Postat av: Anonym

Tack snälla för svar 😊

2015-06-04 @ 07:01:16
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt vackert julkort du gjort igen:)hÄnglastämpeln är ju sååå söt och fint färglagt, som vanligt:))Vackra papper och dies:))

I Torsdag hade Ted bal oxå. Han gick med Paulina,
(Kims flickvän) Ted hade sin farfars gamla frack sen 1962! De var såååå fina. Ted körde själv Kims El camino från 1964. Sedan tog Kim över när de stannade vid Stora Hotellet i Jkpg. De kom först i cortegen, det var så roligt att få vara med och solen den strålade på himlen:))De blev intervjuade av J-Nytt. Nu får vi ladda om till studenten på Fredag:)

Hoppas nu ni får en trevlig Nationaldag:))
Kramizar Marie

2015-06-06 @ 11:41:54
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0