29 juni -15 Sommaren är här....

.....lite sen men ack så kär!!
Minns att det vara lika förra året
(jag fyllde ju 70 så här års då och 
det planerande firandet regnade och blåste bort
så vi fick tänka om).
 
I lördags var Rosmarie och jag till Heby
på Knytis-scrapträff - Supertrevligt!
En av utmaningarna var en bingobricka - love it!
 
 
Jag försökte verkligen få "hela brickan"!
 
 
Mönsterpapper, knappar, band, spets
 
(den bruna som skymtar mellan rosetten och KRAM)
stämpel, bokstäver.....
 
....tårtpapper, fjärilar, blommor.
Dessutom ett par blommiga sugrör och lite bling ;-)
 
 
Visst är hon söt!?
 
 
Här är hela kortet.
Det vackra mönsterpapperet
med den vågiga kanten
köpte jag av Anna på Melvens Scrap & Hobby,
som var med på träffen.
 
 
Så här snyggt blev kuvertet av det papperet!
 
 
Det räckte även till att dekorera insidan
där också en av Åsas fina "poststämplar" fick plats.
 
 
Kortets baksida och......
 
 
....som vanligt kort och kuvert.
Det ska jag posta idag till en 
som VERKLIGEN är värd en kram!
 
Själv har jag landat i Stockholm ett par dar.
Solen skiner, fåglarna kvittrar
och mina balkonglådor har mått jättebra
av den blöta sena sommaren.
Här blommar för fullt
och jag har skördat smultron till "mellis"!
 
Ha det gott 
och njut av de sommardagar du får!
Dingla med benen från en brygga,
vänd näsan mot solen när den visar sig,
njut av ett stilla sommarregn
och plocka många smultron,
både i verklig och överförd betydelse!
Kram till dig också!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert sommarkort du fick gjort på träffen:)) Så söt stämpel som du färglagt sååå fint:) Och sugrören.....supersöta:)) Kuvertet blev Supersnyggt!!Du är ett riktigt proffs på kuvert;))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-06-29 @ 15:30:03
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej igen:))
Glömde ju att säga GRATTIS på din 71-års dag!!
Ha en riktigt fin dag:))

Kramizar Marie

2015-06-29 @ 15:37:42
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: snojbi

Superfint kort

2015-06-30 @ 20:22:04
URL: http://snojbi.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0