9 juni -15 Sjung om studentens....

....lyckliga dag....
Ja, nu duggar studentkorten tätt!
 
 
Här är ett kort med Kajsans suveräna studentpippi.
Har använt papper i gult och blått
och lite spill av ett studentmössepapper.
Texten är från kanten av ett gammalt Maja-studentpapper.
Nederkanten är stansad med en ek-succes-stans.
I övre hörnen har jag använt min älsklingsstans, "stjärtstansen".
Små blå rhinestones sitter lite här och där.
 
 
Motivet är utstansat med en die
från lawn fawn.
Gillar de rundade hörnen och "stygnen" i kanten.
Motivet är färglagt med Distress Marker och vattenpensel.
På studentmössans skärm
har jag lagt Glossy Accent.
 
 
Kuvertet fick bli prickigt denna gång.
Åsas student-poststämpel på en utstansad "blomma"
fick pryda fliken.
Till brevbärarens glädje har jag satt en etikett
på framsidan, så adressen syns bra
(för det här kortet är postat redan.)
 
 
Kortets insida går lite i samma stil.
 
 
Liksom baksidan - samma kantstans
och samma mönsterpapper.
 
 
Här kan du se att jag monterat motivet,
texten och vimplarna på distanskuddar för att få lite höjd.
Blommorna är ju allt annat än platta också ;-)
 
Ja, nu är kortet alltså på väg till en student
som inte bor i Gävle!
Hoppas att posten sköter sig
så det hinner fram i tid!!
 
Två studentkort till behövde jag
och de blev faktiskt också färdiga idag ;-)
Kommer här i bloggen inom kort,
så kika gärna in igen om du vill se!
 
Imorgon ska jag ta en dust med ogräset igen!
Sommaren verkar ha kommit!!
Jiipii!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna "pojjo"

Men så fantastiskt sött det blev, hon gör ju för söta stämplar *ler*
Hoppas allt är bra med dig
kram

2015-06-09 @ 22:01:33
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Evas pyssel

Gu´ vilket roligt motiv. Till nästa år ska jag nog leta efter nya motiv på nätet. Du inspirerar. Härliga glada färger precis som ett sådant kort ska vara.
Kram Eva

2015-06-10 @ 10:45:58
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Detta studentkort tokgillar jag:)) Den pippin är ju för söt:)))) Super snyggt färglagt oxå:)) Och det prickiga kuvertet, supersnyggt:)) Den där dien från lawn fawn, hos vem har du köpt den? Tokgillar den:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-06-16 @ 12:39:34
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0