10 november -15 Nåt riktigt utmanande....

...för mig var det i nästa utmaning i Bollnäs.
Jag gör ju nästan alltid kort med kuvert,
aldrig likadana men oftast i samma storlek
och vikta på samma sätt.
 
Nu skulle vi lära oss en ny vikning
och dessutom använda det material
som fanns i påsen:
Prickigt cs i två färger, snögubbeband 
och två små söta knappar med julmotiv.
Man fick lägga till ur egna gömmor.
 
 
Så här blev mitt kort.
God Jul-texten döljer en felvikning ;-)
Det blev ganska litet, knappt 10x10 cm.
 
 
När man vikt upp kortet blev det så här
med den andra cardstocken som bas
och de söta snögubbarna som motiv.
 
 
Mycket enkel baksida,
men visar den ändå så du ser de fina prickarna på cs.
 
 
Naturligtvis fick kortet ett litet kuvert också!
När jag ska göra ett sånt här "udda" kuvert
lägger jag kortet på diagonalen
tvärs över ett pappershörn.
Jag beräknar hur mycket jag behöver för ev "höjd"
och att klistra ihop kuvertet
och markerar på papperet
för att sen skära ut en lämplig kvadrat.
Demos hur jag gör mina vanliga kuvert
finns i sidebaren under demos.
Du får scrolla en del
till 5 september -11 !!
Det har blivit några kuvert sen dess ;-)
 
Ha det gott!
Idag skiner solen igen!!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja du det var några felvikningar i samband med den utmaningen. Men se så fint det blev till slut :-)//Carina

2015-11-10 @ 10:41:15
URL: http://carinasscrapbord.blogspot.se
Postat av: Annelie

Ett jättefint kort med en spännande & trevlig vikning!
Vet du vad vikningen kallas, skulle vara roligt att testa den nån gång?
Kram Annelie

2015-11-10 @ 13:54:06
URL: http://annelieskort.blogspot.se/
Postat av: Sindra

h vilken spännande vikning! Jag gillar olika vikningar och den här varianten har jag inte sett tidigare. Så fint kort och så klart det ska få ett kuvert också av kuvertexperten :)
Kram!

2015-11-10 @ 15:00:51
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket läckert julkort med en annorlunda vikning:))
Pappret med stjärnorna på var sååå fint:)
Visst är det kul med lite olika vikningar:)
Kuvertet blev riktigt snyggt:))Det är ju det som är så bra med papper om man skulle göra fel, det är ju ganska lätt att rätta till;)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-11-10 @ 21:36:41
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0