11 oktober -15 En skissutmaning.....

...var den sista på Bollnästräffens lördag.
 
 
Den här bilden skulle ge inspiration.
Dessutom fanns i påsen:
röd och grön cardstock
en krans av "granris"
och en liten lintott (vi är ju i Hälsingland)
samt några alkottar.
 
 
Jag inspirerades av den randiga bakgrunden
och huset på inspirationsbilden.
Mina ränder är "klippebortkanter"
som jag fick av rara Maja,
som spar åt mig.
 
 
Jag gjorde ett litet fågelbo av linet
och lindade upp kransen
för att få några grenar till boet
och satte dit kottarna.
 
 
Den fina stämpeln med den söta fågelholken och fåglarna
hittade jag på loppisen på träffen.
Den är, som vanligt, färglagd med Distress Markers.
Övre kanten är stansad med en fin die
som jag fick i födelsedagspresent av Åsa
(har tyvärr glömt fabrikat, men hon kanske vet).
 
 
Motivet liksom Åsas fina julpoststämpel
och den blå stjärnan i övre hörnet
är monterade på distanskuddar
för att få "struktur" på kortet.
 
 
Även insidan fick ränder
men det är mest "fusk"
eftersom det mest är gjort av små spillbitar.
Bakom skrivrutan i ritpapper
är det mest tomt.
 
 
Baksidan med mer ränder
och en namnetikett.
 
 
Ett köpekuvert från Panduro
passade nästan precis i färg,
så det blir "kort och kuvert" på sista bilden även idag.
 
Ja, nu har ni sett alla mina utmaningskort
från vår lördag i Bollnäs.
Bara julkort blev det
men så hette det ju också "Lilla julaftonsträffen".
Hann faktiskt inget mer - måste ju hinna med
att umgås, inspireras, snacka och skratta också
och fika med allt gott som bjöds!!
Nu gäller det att banta!! ;-)
 
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Laila Gustafsson

Så himla snyggt vännen. Kram

2015-11-11 @ 22:43:59
URL: http://mittlivmedvark.blogg.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilken läcker tolkning du gjorde av bilden. Jätte sött julkort:))Du är så duktig att använda "klippebortkanter":)Jättesött motiv som du färglagt såååå fint:))Gillar den dien längst upp som du fick av Åsa:))Gulligt med fågelboet också:)
Insidan är lika fin den med:)))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-11-12 @ 18:01:15
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0