15 november -15 Flera julkortspapper från en rar scrapvän...

.....fick jag i våras.
Har letat lämpliga kuvertpapper
och nu äntligen har jag hittat några
som jag tycker kan passa.
 
 
En julgransdie som var med i en scraptidning
fick bli motiv här,
tillsammans med den vackra lyktan
på det ena mönsterpapperet.
Monterade granen på en urklippt vimpel
i det ljusare papperet.
Överkanten stansad med en fin die.
 
 
Jag har monterat de olika papperslagren
med distanskuddar
för att få lite struktur på kortet.
Vimpelflikarna har jag böjt lite 
med hjälp av ett virknålsskaft.
 
 
Kortets insida med samma mönsterpapper
stansade i hörnen med "stjärtstansen"
precis som på framsidan.
Skrivytan är också en urklippt vimpel.
 
 
Kortets baksida.....
 
 
.......kuvertet och......
 
 
....kort och kuvert.
Är riktigt nöjd med kombinationen
även om det inte gick att dekorera kortet
med kuvertpapperet som jag brukar.
 
Ha en bra fortsättning på söndagen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilka vackra papper du använt till det här julkortet:))Fin gran die och läckert med vimplarna:)
Jättevackert kuvert blev det också, me like:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-11-15 @ 20:17:12
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0