2 november -15 Rosa kort till "rosa månaden".....

Igår blev det en utflykt till Uppsala
med Kjell, Åsa och mitt yngsta barnbarn,
så det blev inget bloggat.
 
Här kommer i alla fall det utlovade kortet
som jag gjorde med kitet Annica bjöd
på sitt scrapkalas oktobers sista dag:
 
 
Ett "rosa bandet-motiv" fick vi,
som jag färglagt med Distress Markers
och vattenpensel, som vanligt.
 
 
Papperen var 21x21 cm, och det går ju också
att göra kuvert av
fast de blir mindre än de jag brukar göra.
Jättesnyggt kuvertpapper var det tycker jag!
 
 
Kortet fick ju bli mindre än vanligt också då förstås
för att passa kuvertet ;-)
Åsa var rar och gav mig en del
av sitt blommiga papper
så jag kunde matcha med kuvertet.
Har stansat ut motivet och blompapperet
med dies från Lawn Fawn.
Så läckert med de stickade kanterna!
 
 
Insidan med en platt kram
och några blommor
samt det prickiga papperet.
 
 
Lite blommigt papper fanns kvar
till baksidan också
och namnetiketten fick prickig bakgrund.
 
 
Avslutar som vanligt med kort och kuvert.
Vi har tänkt skänka våra kort,
som ju blev ganska olika,
trots att vi fick samma saker,
till en förening för bröstcancerpatienter.
Kanske någon behöver lite uppmuntran!?!
 
Idag har det varit julkortsverkstad.
Påbörjade lite hos Annica i lördags
och nu blev flera kort färdiga.
Det får nog bli lite mer än 
"ett julkort i veckan" nu
om jag ska bli klar tills de är dags att skicka!
Ligger ändå mycket bättre till än vanligt - 58 kort klara nu ;-)
 
Skickar er en cyberkram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhhh! såååå fint kort:) Tokgillar! Stämpeln har du ju färglagt riktigt snyggt:))Papperna var ju superduper snygga och kuvertet, Wow! säger jag:))
Och vimpel diesen älskar jag;)
Så fint av er att skänka korten:))))

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2015-11-02 @ 20:20:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort blev jättefint, och jag gillar verkligen din fina färgläggning och de små vimplarna och ♥.

2015-11-04 @ 07:02:09
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0