21 november -15 Knas på flera plan....

.....blev det.
I mitt 8"-block fanns 2 lika ljusgröna mönsterpapper.
Waho tänkte jag - kort och kuvert!!
Tyvärr hade jag en sån där dag
när jag hade lite "otur när jag tänkte"
och jag började glatt med kortet.
Kuvertpapperet var ju redan klart ;-)
 
 
"Knasigt julpapper", tänkte jag
men men det händer ju att det blir en grön jul...
Kajsans söta tomtepippi fick också bli grön
och sitter där på sin kvist
och drömmer om en vit jul.
Stansade snöstjärnor i glittrigt "snöpapper"
som jag hittade hos Scrapparazzi.
Bling också förstås!
 
 
Jag glittrade motivkanten och 
snöflingor runt pippin med Stickles star dust.
Motivet är utstansat med en die från Memory Box
med söm i kanten och färglagt
med Distress Markers och lite Wink of Stella clear.
 
 
Jag har "byggt" de olika lagren med distanskuddar emellan.
Textade själv och klippte en vimpel
som jag böjde lätt och monterade
med dubbelhäftande tejp i kanterna.
 
 
Det fanns lite snålt med papper att dekorera insidan med
så jag löste det så här.
Torrembossade en rad med snöstjärnor
i kanten på skrivrutan.
 
 
Pyttebitar av mönsterpapperen
fanns kvar till baksidan också
så jag kände mig såå nöjd!
 
Sen kom det verkliga knaset!!!
Jag hade ju inte tänkt på
att jag bara hade ett 8" papper till kuvertet
utan gjort ett 15x15 cm-kort. :O
Nu fick jag verkligen tänka kreativt!!!
Vilken utmaning!!!
 
 
 
Sökte i mina gömmor
och hittade ett stort block
med tunna pastellfärgade ritpapper.
Det gröna passade i färg,
så jag skar till ett "kuvertpapper" 24,5x24x5 cm,
klistrade mitt mönsterpapper på mitten
och - simsalabim - så blev det ett sånt här kuvert!!
Det gäller att kunna tänka om
när man tänkt vilse (eller inte alls)!
 
 
Så blev det då kort och kuvert även idag!
Åh vad jag älskar de här små pippisarna!!
Du vet väl att de finns att köpa som digisar
 
Nästan all snö har smält bort nu
men solen lyser och det är krispigt kallt.
Är glad att förkylningen håller på att ge sig
så jag ser fram emot en härlig helg
och önskar dig detsamma!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ibland är det nog meningen att vi ska göra fel för att få använda vår fantasi när vi skapar för det här vart ju jättfint kära Margareta. Insidan löste du ju också hur fint som helst. Fågeln är hur söt som helst och det vart jätte fint med gröna papper. Ha en fortsatt trevlig helg nu kramar från Sandra Särnholm!

2015-11-22 @ 11:36:44
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ja ibland får man tänka om när man sitter där med sina papper;) Det här kortet blev ju såååå fint:)
Den pippin är ju för söt, tycker jag:))Vackert med alla stjärnorna:)) Smart med kuvertet och snyggt blev det ju också:))

Skönt att förkylningen börjar lägga sig:)
Kramizar Marie

2015-11-22 @ 20:46:18
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0