9 november -15 Klurig bingobricka....

...fick vi på första utmaningen i Bollnäs.
 
 
Det var inte lätt!
Alltid var det något som saknades i packningen
men med hjälp av ett loppisfynd fixade jag raden:
metall, spray, textstämpel,utstansat/punchat och wellpapp.
 
 
Sprayade med turkos färg ur minimistern
på wellpappen jag fyndade på loppisen.
Den fick också en glitterkant av Stickles
för att matcha de utstansade ramarna
runt motivet och textstämpeln.
En snöstjärnecharm som matchade mönsterpapperet
knöt jag fast i kanten med en lintråd
(vi var ju i linlandet Hälsingland!!).
 
 
Den söta snögubbestämpeln är egentligen Annicas.
Hon fick den av mig i födelsedagspresent
eftersom hon samlar på snögubbar.
Hittade den hos Scrapdraken på Fristadsträffen.
Här har jag färglagt den med Distress
och Wink of Stella clear.
 
 
Insidans stämpel är också ett loppisfynd.
Bollnäsloppisen var TOPPEN!
Köpte för det jag fick in på min egen loppislåda.
 
 
Enkel baksida med lite mer av wellpappen.
 
 
Naturligtvis också ett kuvert 
- annars vore det inte "jag" ;-)
Älskar den mörkt vinröda kanten runt det här papperet!!
 
 
Oj så knasigt det här blev i färgen :(
Du ser nog ändå.
Kortet och kuvertet som jag blev riktigt nöjd med
och som ju dessutom ökar högen
med färdiga julkort.
 
Bingobrickor är roliga utmaningar tycker jag!
Förra gången jag försökte mig på det
gick jag "all in"
men det fanns ingen chans på denna!!!
Tänker i alla fall spara den
för att hitta inspiration när den sinar!
 
Ha en bra vecka!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart sött julkort med en söt snögubbe och den ovala dien är ju sååå snygg:))Skylten blev väldans fin:)) Härliga papper och God Jul stämpeln på insidan gillade jag:))Kuvertet blev super snyggt som vanligt:))))

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2015-11-09 @ 13:02:41
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0