12 juli -17 Jul på höjden och bredden .....

..... visar jag idag.
Det blev en del papper över
av de ljuvliga Majapapperen
som jag använde till förra julkortet.
 
 
Använde dem till ett par enkla 10x15-kort.
Motivet här är från Majapapperet
och baksidans rutiga har jag använt
till vimplarna ovanför.
God Jul är stansat med en die
från RoxStamps.
 
 
Kortets insida.
 
 
På det här kortet har jag använt
en fin stämpel som jag fått
av rara Sofia.
Här är den ganska förstorad.
 
 
Nästa kort är på bredden i stället.
Det har också motiv från ett Maja-papper
och vimplar stansade av Maja-spill.
God Jul-die från Mandys (tror jag,
jag är hemma i Gävle och dien i Björkebo.)
 
 
Insidan dekorerad med diecuts av spill
och spillet från det stansade.
Jag har ritat en skrivruta med Sakura GellyRoll-penna
ClearStar.
Glittrar fint men syns inte så mycket av det på fotot.
 
 
Den här baksidan blev så här.
 
Inga matchande kuvert till dessa kort
eftersom det är spillpapperskort.
 
Nu är vi hemma från vår roadtrip.
Igår var vi i en scraphimmel, Åsa och jag.
Tirre kom till Borås och skjutsade oss
till Pysselskafferiet i Gångsäter.
Ååååh vilket mysigt och innehållsrikt ställe
som Stina/Pysselstina byggt upp där!!
Mycket mera härlig shopping än Ullared
blev det där!!!
Du kommer att få se 
vad jag inspireras att skapa
med allt "godis" här framöver
det lovar jag!
 
Ha det riktigt gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Jättefina julkort som alltid ❤ kram

2017-07-13 @ 08:27:46
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Två underbara julkort med vackra Maja papper:) Tokgillar ju vimplar också;)Läckert med de ritade skrivrutorna och jättefina textstämplar:)

Det lät spännande på Pysselskafferiet, ska bli kul att få se vad du handlade för fint:)))

Må så gott:)
Kramizar Marie

2017-07-13 @ 11:40:24
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Åh vilka fina julkort. Dien med den där bannern vill jag ju väldigt gärna ha, men men. En dag så, tills dess njuter av att se dessa fina kort som du gjort och många fler.

//Ann-Marie

2017-07-13 @ 22:00:34
Postat av: Marie-Anne

Härliga julkort! Blev inspirerad!

Mvh Marie-Anne

2017-07-14 @ 11:20:24
Postat av: Annica

Jättefina kort!
Jag blir alltid så inspirerad av dina fina kort.
Vilken serie är det av Maja Designs papper du använt dig av här?

Svar: Tack för rar kommentar - roligt om jag kan inspirera! <3 Tyvärr kan jag inte svara på din fråga om papperet eftersom jag är i Björkebo nu, och de avklippta kanterna till papperen ligger kvar på kortmakarbordet i källaren hemma i Gävle. Kanske någon annan bloggbesökare kan hjälpa till!?!
MormorMargareta

2017-07-16 @ 12:09:11
URL: http://www.annicaslivvidhavet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0