17 juli -17 Ny inspiration....

....fick jag verkligen
när Åsa, Tirre och jag besökte Pysselskafferiet
förra veckan.
Ojojoj vilken guldgruva!!
Lovar att det kommer att komma
många inslag med detaljer därifrån.
 
 
Den här underbara stjärndien
hittade jag bland annat.
Den är från tonic studios
och heter Winter Snowflake.
(Ni som känner mig vet att jag inte gillar
när man tror att snöstjärnor har åtta uddar,
eftersom det faktiskt är så
att varenda snöstjärna,
som singlar ner från himlen är unik
men har det gemensamt att de har sex uddar!!
Visst är det fantastiskt!!)
 
 
Använde färdigt rött set med kort och kuvert
och ett silverprickigt papper
under silverstjärnan.
Sen monterade jag den med pyttesmå distanskuddar
som jag också hittade på Pysselskafferiet.
 
 
Hittade också denna snygga GOD JUL-die
från Rox Stamps, som jag monterade likadant.
Det silverprickiga papperet är också
monterat med distanskuddar,
men där fick det duga med Biltemas
som jag klippte i lagon remsor.
 
 
Insidans skrivruta stansades i hörnen
med min konkava hörnstans
från ek-success, precis som på framsidan.
Klippte till en lagom bit stjärna
att dekorera med.
God Jul-stämpeln har jag faktiskt hittat
i en snödriva, tro mig eller ej!
 
 
Till och med baksidan 
fick en liten bit stjärna som dekor.
Att fotografera riktigt blanka silverdetaljer
var inte lätt, som du ser ;-)
 
 
Ja, nu blev det en "kort-och-kuvert-bild"
fast jag inte gjort kuvertet själv.
Då var "veckans julkort" avklarat
och det kan bli lite annat
i veckan som kommer.
Trivs så bra med att vara tillbaka i Björkebo
och få lite tid till kortmakeri igen,
mellan promenader och annat trevligt.
Har bl a gjort kort till två gamla vänner i England
som fyller år idag och imorgon
men dem får du inte se
förrän de hunnit fram till dem.
 
Hoppas du har det bra i sommartider!
Här har vi haft ALLA väder idag:
sol, spöregn och åska
och sen alltihop igen ett par gånger till!!
Härligt med omväxling ;-)
 
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint kort och sååå fin snöstjärna och att den var stansad i silver.

2017-07-18 @ 09:04:59
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Ja, men jag säger då det, du bländar mej med all glans, läckert prickigt papper och den dien var verkligen något extra.

Mina ögon är fortfarande bländade så jag återkommer en annan gång när mina ögon liksom återgått till det normala, för trots allt så är det ju inte bara kortet som bländar mej, det gör du också. En bländande stjärna är du!

Kraaaam

2017-07-18 @ 20:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0