18 juli -17 Ett mysterium....

Vi var ju ute och åkte med Åsa förra veckan.
En dag ringde min kusin Ulla
som är min granne här i stugan bredvid.
Vi hade fått ett brev i vår låda
adresserat till en för oss
helt okänd person
men med vår postlådeadress.
Nån avsändare fanns ju inte heller,
så det enda sättet var att öppna brevet.
Där fanns ett set med ovala dies!!
Då anade jag vad som kunde ha hänt
eftersom jag beställt en die
i en grupp här på fb.
En adressförväxling kanske??
 
Efter lite skriftväxling på messenger
kunde jag, när jag kom hit till Björkebo
skicka dessa dies till den som skulle ha dem.
Min die, som jag beställt, har också kommit till rätta.
 
Tyvärr fick ju köparen vänta på sin beställning
tills jag kom hem
och jag gjorde ett kort till henne
som lite "plåster på såren".
 
 
Det blev ett enkelt kort
med ett mönsterpapper från 
basic grey, som fanns i mina gömmor.
Det läckra papperet fick göra det mesta
och jag dekorerade bara
med lite band, en brad, halvpärlor och en blomma,
gjord av flera platta blommor
och en metallblomma.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
Hoppas nu att diesen kommer fram
till sin nya ägare snart
och att postnord sköter sig.
 
En lärdom man kan dra
är att alltid skriva avsändare
på sina brev,
så blir det enklare
om något går snett.
Det förenklar en hel del
för den som sen försöker reda ut det hela!
 
Här fortsätter det omväxlande vädret
med regn och sol om vartannat.
Vi hann ändå med vår promenad
runt Vågen i Bollnäs idag mellan skurarna.
Vår cabbade hemresa
fick vi ställa in, för då kom skurarna tätt.
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0