19 juli -17 Flera födelsedagar....

.... radar upp sig i juli,
varav ett par bland våra engelska vänner.
 
 
Till det här kortet har jag använt
resten av ett ljuvligt blommigt papper
som jag länge sparat till något särskilt.
Använde Cherry Lynns scalloped square
att stansa ut det vita papperet bakom med.
Sen ett prickigt hjärta
utstansat med en Spellbinderdie
med ett vitt matchande scalloped bakom.
 
Någon tyckte i ett inlägg på fb nyss
att det var svårt att få till
färdiga pärlswirls snyggt - att de vill sno sig.
Jag lossar en liten bit i taget,
klipper bort den bärande plasten
bakom just den biten och fäster den,
innan jag lossar nästa bit o s v.
Då brukar det gå bra.
 
Idag har jag använt överblivna bitar
och satt ihop dem,
som garnering på hjärtat.
 
 
Jag har förstås använt distanskuddar
för att bygga lager på lager,
som vanligt.
Födelsedagshälsningen fick plats
på en liten tag.
Rosetten knuten med hjälp av en plastgaffel.
Hur jag gjorde kan du se i en tutorial
som finns i ett gammalt inlägg HÄR.
Det blir finare rosetter om jag gör så,
så den är klistrad med limpistol
på tagen i efterhand.
 
 
Insidans Scalloped square är storleken mindre
än den på framsidan
och sparsamma jag har förstås
stansat den ur den som pryder kanten på framsidan.
Hålet i det papperet syns ju inte
under mönsterpapperet! ;-)
 
Texten är stansad med die
från ett set Sentimental dies.
 
 
Slog på stort idag
och lät även baksidan få en scalloped kant
under mönsterpapperet.
Hade en spellis som passade bra.
Mönsterpappershörnen är stansade
med en konkav hörnstans
från ek-success - precis som på fram-
och insidan.
Gillar den!!
 
Eftersom vår väns man
fyller år dagen efter henne
skickade jag båda korten i ett större kuvert,
så det blev inget matchande kuvert 
till detta kort.
 
Makens kort följer imorgon.
Hoppas posten skött sig
så de fått sina kort nu!
 
Välkommen åter! Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Days by Johanna

oh så fint kort :)

2017-07-20 @ 12:29:33
URL: http://daysbyjohanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0