25 juli -17 Krya, krya....

Tyvärr är det många som inte är
så krya just nu har jag märkt.
Trist att vara krasslig (eller jättedålig)
så här på sommaren.
Ett kort hjälper ju inte,
men kan kanske pigga upp lite trots allt!
 
 
Här har jag använt den fina Krya på dig-stämpeln igen.
Fick hjälp i ett tidigare inlägg
med att den kommer från Pysseldags.
Den finns också i två storlekar -
det här är den större - så användbara!
Stämplade den på en färdig "klipp-ut-tag".
Stämplade också med en rosstämpel 
på det gulrandiga papperet,
som jag stansade med en kantstans
från Martha Stewart i nederkanten.
Den har egentligen dubbla bågar,
men jag skar bort en rad - tyckte det blev bättre ;-)
 
 
Rosor i flera färger i blomhörnet
och bruna blad och halvpärlor.
Distanskuddar mellan de olika lagren förstås!!
 
 
Insidan fick skrivruta ur ett klippark
på ett glitterprickigt papper
(fast det gick visst inte fram på fotot)
och ett par urklippta biljetter.
Åsas poststämpel och en ram
av en överbliven kant efter en grön ruta.
 
 
Dagens kuvert är smalrandigt
och faktiskt gjort av en tapetbit -
bra till kuvert,
eftersom det är segt och hållbart papper!!
Stämplade framsidans ros på en bit
av samma papper.
 
 
Baksidan fick dekor av det prickiga papperet
med hörnen stansade med den konkava hörnstans,
som jag ju också använt på framsidan.
Den kommer från ek-success.
 
 
Kort och kuvert som vanligt.
Jag vet att det här kortet nu kommit fram
till min vän och att hon blev glad.
Härligt om man kan sprida lite ljus
och värme till nån som behöver det!
Det är väl en av våra viktiga uppgifter 
här på jorden!?!
 
Ha nu en bra fortsättning på veckan!
Var rädd om dig och de dina!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

MMMmmm ett ljuvligt kort fylld till bredden med sympatier. Kan jag känna en förnimmelse av härligt doftande rosor. Det måste ju vara dom på det fina kortet. Visst är det helt magiskt nästan att få ge glädje och empati till de som för stunden behöver en extra kram eller ett fantastiskt fint kort.

//Ann-Marie

2017-07-25 @ 21:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0