6 juli -17 Mer jul i juli....

.... blev det i veckan.
Jag har ju kommit lite efter
med min tanke om "ett julkort i veckan"
p g a alla resor hit och dit.
Nu är jag ikapp - med råge!!
 
 
Ett fint mönsterpapper
som även hade motiv
använde jag idag.
Lite gullpapper satte jag både under
mönsterpapperen på kortstommen
och bakom motivet.
Det är sen monterat på en hjärtekvadrat
utstansad med en die från Spellbinders.
 
Snöstjärnan är stansad med en die
från Penny Black.
 
 
De olika lagren är byggda på höjden
med hjälp av distanskuddar.
 
 
Insidans God Jul-stämpel
kommer från Vilda Stamps.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Till slut kortet och kuvertet som vanligt.
Har gjort ett par enkla 10x15 cm-kort också,
så jag inte komer efter igen,
eftersom jag kommer att vara på resande fot
ett tag igen.
De korten får du se när vi kommer hem igen.
 
Imorgon ska vi åka hem till Gävle
och hämta med oss Åsa
för att ge oss ut på en liten "roadtrip".
Ska bli så roligt!!
 
Var rädda om varann och ha det bra i sommartider!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maries scrap

Jättefint julkort, du är en sådan inspiration som gör julkort hela året!

2017-07-07 @ 11:35:05
URL: http://https://scrapbloggen.wordpress.com/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
De Maja papperna är ju så fina, julkortet blev jätte vackert:) Vackra dies och jag gillade de två tagsen på sidan:)Det rutiga kuvertet gillade jag också:)) Hoppas nu ni får en härlig "roadtrip":))
Kör försiktigt och hälsa Åsa:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-07-07 @ 13:00:28
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0