13 oktober -17 Några enkla julkort.....

......i craftpapper blev det härom kvällen.
Köpte ett paket med kort och kuvert
i A6-storlek på ICA MAXI.
På onsdagskvällsträffen blev det
tre enkla julkort gjorda,
 
 
Mönsterpapperet på craftpapper
är köpt på efterjulsrea på Panduro förra året.
Satte det på en smal ram (1 cm) av röd cardstock
som jag skurit ut
och sen bara lät en 2mm-kant synas.
 
Stansade ut stjärnor med dies
från Nellie's Multi frames (MFD 050)
Man kan stansa både vanliga stjärnor
och sådana med prickar med dessa
och här stansade jag ut två olika storlekan i craft
och två i röd cardstock med prickar.
Monterade med distanskuddar förstås.
 
Jag glittrade med en Grlly roll-penna Clear Star
runt kanterna på stjärnorna
och runt mönsterpapperet.
 
 
Insidan fick en stämplad julhälsning
i form av en stjärna
för att fullfölja temat.
 
 
Enkel baksida med mönsterpapper
och min namnetikett.
 
 
Nästa kort är på höjden
med samma upplägg med en röd kant 
bakom mönstepapperet,
som också kommer från PanduroREAn.
 
Hjärtat är utstansat med en Sizzix-die
Thinlits 662086 "I heart you".
Julband med julhälsning.
 
 
Insidans skrivruta av ritpapper
stansade jag i överkanten med 
en kantstans med hjärtan.
 
Julhälsningsstämpeln är också hjärtformad
och på de här korten
använde jag brun stämpeldyna
som jag tyckte passade fint.
Använder Versafine, eftersom jag färglägger
motiven med DistressMarkers 
och inte vill riskera att ta fel dyna ;-) 
 
Avslutade med ett litet fejksigill
med ett hjärta på.
 
 
Enkel baksida här också.
 
 
Till det tredje kortet använde jag spillpapper.
Brun cs-kant och spillpappersvimplar.
Den med julhälsningen har jag fått
av rara Marie - TACK!
Fäste vimplarna med en fin stor brad
(och dubbelhäftande tejp förstås).
 
Eftersom det var snöstjärnor
på mönsterpapperet med texten
stansade jag ut en i ritpapper
med en Martha Stewart-punch
och satte lite rött bling i mitten.
Några röda rhinestones till fick vara med
och de övre hörnen stansade jag med
den konkava hörnpunchen från ek-success.
 
 
Insidans textstämpel har en snöstjärna
och skrivrutan fick en vimpel
och så förstås lite bling.
 
 
Baksidan
 
Idag blir det inga "kort och kuvert-bilder"
eftersom det bara är vanliga
köpekuvert i craftpapper som hörde till korten.
 
Det är ju bra att ha lite olika julkort
i sina lådor inför julen.
Vissa vänner begriper sig inte riktigt på
scrappade julkort
medan andra uppskattar dem mycket.
Nu har jag i alla fall 60 stycken i lådorna,
så jag känner mig ganska lugn.
 
Vi ska åka ut på långresa om en vecka,
så sen blir det ett uppehåll i kortflödet
tills vi är hemma igen.
Kanske det kan bli lite resebilder
här i bloggen i stället,
vem vet!?!
 
Vill du veta vart vi åker
får du kika in här igen lite senare...
 
Ha nu en härlig helg!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie%20L

Så där ja, julens färger, ett par av dom och de kanske mest traditionella

Kraaaam

2017-10-13 @ 21:00:02
Postat av: Åsa

Du gör så fina kort och är så duktig att skapa hela året.

2017-10-14 @ 09:38:53
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Tre så härliga julkort med fina papper, dies och dekorationer:)) Då har du nog julkort nu så det räcker;) Det låter som en härlig semester ni ska åka på, var rädda om er och hoppas läppen är bra nu:)

Må så gott
kramizar Marie

2017-10-14 @ 14:34:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0