22 september -19 Nu växlar jag upp....

.....för att hinna få färdigt alla julkort jag behöver,
så nu får du se mer än
"ett julkort i veckan" här i bloggen.
 
 
Idag visar jag ett kort med den här
lilla söta pepparkakshÄnglan.
Det är så olika på akvarellpapper,
hur de fungerar ihop med Distress Markers,
som jag ju färglägger med för det mesta.
Vet inte vad den här gamla hÄnglan
är stämplad på för papper,
men det sög in färgen så hårt
att det var svårt att dra ut det med vattenpenseln.
Löste det så här och blev hyfsat nöjd.
 
För den som är intresserad
visar jag här vilka pennor jag använt.
(Scrolla annars ned, så får du se kortet!)
 
 
 
Den här gula vattenpenseln från ZIG
är den bästa jag har hittat.
Vit Penolpenna för prickar och Wink of Stella clear
för att glittra vita detaljer lagom mycket.
 
 
Två olika mönsterpapper från olika Panduroblock
med julpapper använde jag
med en brun scalloped kant bakom.
Även stämpeln med pepparkaksreceptet
kommer från Panduro.
Jag stansade överkanten med en die
som gör att det ser ut som om
jag rivit ut papperet ur ett block.
 
 
Som vanligt monterade jag
de olika papperslagren med distanskuddar emellan
för att få lite struktur på kortet.
Satte också dit ett brunprickigt sidenband och en rosett
och en liten God Jul-skylt stämplad med en av
mina första julstämplar på träkloss.
Som vanligt har jag också glittrat lite
med min favoritpenna
Sakura Gelly Roll #700 clear star,
som du säkert sett att jag ofta använder.
Runt motivet har jag glittrat med 
Stickles Platinum.
 
 
Ett prickigt kuvert blev det till pepparkakskortet.
 
 
Insidan fick en hjärtformad skrivyta
utstansad i det prickiga papperet
och en brun scalloped kant,
precis som framsidan.
Stansade lite hjärtan och stjärnor 
i brun cardstock till pepparkaksdekor
och la "glasyr" på med Penolpennan.
Tror att julstämpeln är från Reprint.
(Rätta mig gärna om jag har fel!)
Scallopedkanterna är stansade med
den största dien ur ett set från Cherry Lynn.
 
 
Baksidan fick det utstansade hjärtat som dekor
och en "pepparkaka" bakom namnetiketten.
 
 
Avslutar med kort och kuvert.
Hoppas du fått lite inspiration
till eget skapande, vare sig det är
julkort eller andra projekt du har på gång!
 
Ha nu en fin vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Sött kort i dubbel bemärkelse ;) Tycker färgläggningen blev väldigt fin med alla små detaljer och snyggt med receptet som ser ut att vara utrivet från ett block. Kram

Svar: Tack för besöket - och för att du lämnar lite spår efter dig! Du ska veta att det gläder!!Ja visst är pepparkakshÄngeln söt - gillar henne såå mycket, så hon finns med på något julkort varje år, liksom receptet. Den där kantdien som jag använt, fick jag av Åsa. Hon är så gullig och förser mig med så användbara scrapsaker!
Nu får du ha en härlig söndag! Här har vi faktiskt haft snö redan - fast den inte ligger kvar - och man får ta vinterjacka på promenaden. Undrar om det blir nån Brittsommar!?!
Kram! <3
MormorMargareta

2019-10-02 @ 20:44:39
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0