30 september -19 Bättre sent än aldrig....

.... blir det ibland.
Ett av barnbarnens sambo fyllde år redan i augusti,
men då var vi i Björkebo och han jobbade,
så det har inte blivit så mycket firat från oss.
Nu ska vi i alla fall både "presenta" den duktige "kocken"
med lite råvaror och en kokbok,
samt förstås ett kort!
 
 
Vad passade då bättre som motiv
än den här lille kocken!?!
Letade i gömmorna efter "matrelaterade" papper
och fann några spillbitar från BoBunny.
(Kyssandet får väl Matilda stå för!!)
Dennis gillar svart bl a, så ett svart förkläde på kocken,
svarta kanter och svarta halvpärlor blev det.
Stansade också ut GRATTIS i svart
med die från Rox stamps, ritade några vita prickar
och la sen Glossy Accent på.
 
 
Lite glitter utmed papperskanterna
med Sakura GellyRoll-pennan #700
och lite "fladder" i hörnen på papperet med förklädet.
 
 
Till insidan hittade jag
en så perfekt stämpel på mässan i lördags.
Den fanns i ett ark från Vilda stamps
som har nr V751 och hette "Grattistexter".
Köpte direkt förstås!
Skrivytan är utstansad med en die från Nellie's Multi Frames.
Mönsterpapperet är också en spillbit ur mina samlingar.
 
 
Riktigt enkel baksida idag.
 
Det här var faktiskt det enda kort jag gjorde färdigt
på träffen i lördags i Avesta.
Jag började på ett till en höstutmaning sen
men stupade på att det jag tänkte använda
låg hemma i min källare förstås!!
Varför tar jag alltid med mig fel saker???
Det blir nog färdigt så småningom
och kommer här då! ;-)
 
Började på ett kort till, som inte heller blev klart...
men umgicks med goa scrappare,
shoppade en hel del på Engströms mässa,
fikade och njöt av Gunnels goda hembakta,
umgicks lite till,
shoppade lite till etc etc etc.
Jag hade med andra ord en underbar dag!
Kort kan jag ju göra hemma - eller hur!?!
 
Nästa träff och mässa i Avesta är 9-10 maj -20.
 
Anmälningslistan öppnade i morse
och 75% av platserna var bokade för ett par timmar sen,
så skynda, skynda om du vill vara med!!
Länk till anmälan finns på Engströms facebooksida.
 
Ha nu en fin vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så roligt när man kan göra ett kort som passar så bra in på personen som ska få det som du har lyckats med här. Klockrent tema och jättefint. Kram

Svar: Tack! Ja det är ju extra roligt att göra kort som passar "jubilaren". Idag sitter jag och pillar med ett till min kusins man - musiker och kompositör - massor av noter som du förstår! Har många musiker i släkten och vänkretsen, så samlar på "musikrelaterat"...Nu ska jag nog gå ner i källare och pilla klart!
Kram! <3
MormorMargareta

2019-10-02 @ 20:27:48
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0