10 april -20 Kort till tårtmakaren...

.... som fyllde 15 år 
fick jag beställning på av en vän.
Födelsedagsbarnet var dessutom
förtjust i blommor och älskade katter.
Det blev till att gräva i pappershögarna!
 
 
Ett ljuvligt blommigt papper fick bli bakgrund,
med en grön "spetskant" stansad med
 dies från Crea Nest Lies.
 
Någon tårta hittade jag inte i mina gömmor,
så jag fick tillverka en själv.
Stansade en oval till "lock".
Skar sen till en rak bit som gick att sticka in i dien,
så att den bara stansade halva ovalen.
Pyntade tårtan med hjärteband, halvpärlor,
en ros och en vimpel, som jag vek
till en banderoll med Grattis på.
Sen satte jag den på ett tårtpapper.
Skarven mellan pappersremsorna
doldes med en pappersspets.
 
ALICE ! 15 ÅR med klisterbokstäver
med mycket glitter tyckte jag passade.
 
 
Många olika rosor och knoppar i hörnet
och blad stansade med die
från Crealies: Duo Dies CLDD37.
 
Den lilla kattdien, som var med i en julkalender,
är jag så glad och tacksam för!
 
Satte dit mera bling
och monterade förstås de olika lagren
med distanskuddar.
Blommor och blad är fästa med hjälp av limpistol.
 
 
Eftersom jag ville ha mycket blommor
på de bitar av mönsterpapperet 
som fanns på kortet,
skar jag idag papperet så
att det blev lite mer sparsamt
med blommor på kuvertet.
 
 
Papperet som fanns kvar till dekor av insidan
hade bara en liten halv blomkvist
på ett spetsmönster.
Jag klippte kanten efter spetsmönstret
och stansade några matchande blommor
med mina Flower punchar,
där en stansar ut och den andra embossar.
 
Grattisstämpeln kommer från Jess Ink.
 
Den gröna kanten är den som blev över
när jag stansade kanten till framsidan.
Tycker det är både snyggt och praktiskt
att använda det spillet 
att dekorera med.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet och kuvertet sist som vanligt.
Är så glad att min vän blev nöjd med kortet
och hoppas att även Alice gillar det.
Hennes mormor var så ledsen
att hon inte kunde vara med
och fira hennes födelsedag detta år
p g a coronakarantän.
Vilken konstig tid vi lever i!!
 
Var rädd om dig själv och varandra!
Kram!
(OBS, smittfri!!)
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Wow, vilket kort! Och tårtan ska du vara riktigt nöjd med, den blev riktigt läcker! Kram

Svar: Ja, hon blev väldigt nöjd Alice - som jag ju inte känner, eftersom det var ett beställningskort...Tack för rar kommentar! Kram!
MormorMargareta

2020-04-14 @ 21:37:59
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0