12 april -20 Påskdagen.....

.... är ju egentligen den rätta dagen
att säga Glad Påsk ;-)
Före det handlar ju påsken om lidande
och död - inte vidare glatt.
Men idag kan vi fira en Glad Påsk!
 
Jag brukar inte göra påskkort
(tycker att det räcker med alla julkort)
men i år köpte jag en påskliljekruka var
till våra gulliga grannfamiljer,
som visat sån omsorg om oss
i dessa coronatider.
Då ville jag sätta i ett kort.
 
 
Gjorde två nästan lika kort,
ganska enkla, med ett ägg 
text från Gummiapan.
Det här fotot blev lite mörkt.
 
 
Det här blev mera rättvisande i färg.
 
Jag använde:
- färdiga kortbaser i silverfärg
- cardstock i solgult och klargrönt
- en äggdie av okänt märke
- fjärilspunch från Martha Stewart
- textdies från Gummiapan
- band till rosetter och ett pärlspänne
- halvpärlor
- ljusbrun chalk
 
Vi fick en fin påskdag
med lite sol mellan molnen
men oj vilken blåst!!!
Skön promenad i alla fall
och en liten vitsippsbukett med hem.
 
Ta vara på dig och de dina!
Kramar!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att ge lite uppskattning till grannarna, fina kort! Kram

Svar: <3 Tack! <3Kram!
MormorMargareta

2020-04-14 @ 21:40:37
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0