22 april -20 Är så tacksam....

.... till alla goa vänner, som hör av sig
och Åsa som hjälper oss att handla
i dessa konstiga coronatider.
 
Djupdök i mina spillpappershögar
och gjorde några enkla tack-kort.
 
 
Upplägget är lite lika
men på grund av de olika papperen
blir de ju ändå rätt olika.
 
Här ett i dova blå toner
med glittriga små dekorationsprickar.
Den fina tackdien från Gummiapan.
 
 
Ett i blommigt och prickigt,
brunt och turkos.
Färdiga kortstommar med kuvert
i silver fyndade jag på ICA MAXI
efter jul i fjol - 10 st för 10:-!!
 
 
Här passade det bättre med en i guld
tyckte jag.
 
 
Ljust klarblått på detta sista för idag.
 
Visst är det kul att de blir så olika,
fast de är så lika!!
Ett bra sätt att använda
ganska små spillbitar av udda mönsterpapper,
tycker jag.
Jag har inte gjort några dekorerade insidor
på de här korten
och bara en mycket enkel baksida,
inget att visa.
 
Ett par har redan kommit 
till dem jag ville tacka,
ett par finns kvar i "bra att ha-högen".
 
Skicka kort är ju bra i dessa coronatider!
Ett sätt att visa sina vänner 
att man tänker på dem
och bryr sig om dem!
 
Håll avstånden, tvätta händerna
och gå gärna en skogspromenad - eller två!!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Smart sätt att använda spillbitar! Så fina kort, är säker att de som redan fått sina blivit jätteglada =) kram

Svar: Man får hoppas !! Lite minskade spillhögarna i alla fall - då blir jag glad - och jag har haft roligt!!Kram!
MormorMargareta

2020-04-23 @ 21:04:27
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0