29 april -20 Vitt, vitt, vitt...

... var en utmaning i Helihaks
Cyber-Pyssel under helgen som gick.
Här kommer mitt bidrag:
 
 
Att fota helvita kort är en utmaning i sig,
tycker jag.
Dessutom är ju vitt inte alltid lika vitt,
så man får kolla noga
vilka papper man använder!!
Här har jag använt både linnemönstrad
och slät cardstock,
för att få lite variation i det vita.
Vita halvpärlor och ett pärlhjärta till rosetten.
Den är gjord av vitt tyllband med vita prickar
och jag blev så förvånad
när jag såg fotot.
Den ser ju alldeles grå ut!!
Funderar på om det är skuggan,
som den lämnar under fotolampan,
som blir så grå....
 
 
Här ser du hur jag byggt kortet
i lager med distanskuddar.
Kvadraten längst bak och cirkeln
har jag stansat med dies från Crea Nest Lies.
Nästa kvadrat är embossad med en embossingfolder,
som jag glömt fabrikatet på.
Vimpeln är en die från Cherry Lynn:
Horizon Fishtail Banners (finns tre i setet)
Textdien fanns i nån scraptidning nån gång.
Stansade den 2 ggr, dels i vit cardstock,
dels i lite tjockare akvarellpapper
och limmade sedan ihop dem
för att få mer relief.
Duvan kommer från Sizzix, Thinlits 660094.
Blommorna är gjorda med
några av Åsas första blompunchar,
som fått flytta hem till mig.
 
 
Insidan med kant av spillet från framsidan
och sen ett mönster embossat med
en annan folder ur samma serie.
Textfoldern kom också med nån tidning
för länge sen.
De vita gnistrande "knapparna"
är inte heller så gula som de ser ut här.
Likadana sitter mitt i blommorna på framsidan
och där ser de alldeles vita ut - förstår inte!!
För att reliefmönstret ska synas bättre
har jag vinklat kortet mot lampan
när jag fotade vilket tyvärr
gjorde bilden lite skev.
 
 
Baksidan fick också en reliefmönstrad dekor
under min namnetikett.
Känns nästan lite knepigt med 
svart text i allt det vita ;-)
 
Vanligt vitt köpekuvert till det här förstås.
 
Idag gick vår utflykt till Ängskär i Norduppland.
Härlig promenad i vackert kustlandskap.
När vi var på väg tillbaka till bilen
hörde vi röster - och mötte två par av våra vänner,
som också tyckte att just detta 
var ett trevligt utflyktsmål idag.
Vi fick en liten pratstund - med två meters lucka ;-)
 
Kul att du hittade hit - välkommen åter!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du har verkligen lyckats med utmaningen, kortet blev väldigt vacker. Många gånger är det svårt att få till färger när man fotar. Ha en skön helg! Kram

Svar: Ja det här med att fota korten är ju ett mysterium tycker jag. Har en "fotobox" som är vit inuti (men jag lägger dit en mkt ljusgrå botten om kortstommen är vit) och en stark dagsljuslampa över - och ändå blir färgerna olika när jag tar flera bilder på samma kort. Mysko!! Sen att fota vita kort är ju verkligen en sak för sig!! Vi har haft en lugn och skön helg. Idag fick vi en "distanserad" promenad tillsammans med Åsa medan hennes Magnus var på sjöräddningsövning. Man kan ju träffas ute, bara man håller lite avstånd!
Hoppas du/ni har det bra och har sluppit smittan! Kram!
MormorMargareta

2020-05-01 @ 13:11:36
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0