7 april -20 Söt hÄngla med hjärtan....

....finns på det här lilla julkortet (12,5 x 12,5 cm)
Eftersom jag ville göra ett kuvert också
och papperet inte var helt
utan bara räckte till ett mindre kuvert
fick det bli så här.
 
 
Jag använde den näst största
av Quick Cutz Nesting doily squares
till den gröna kanten,
den passade precis.
Randigt mönsterpapper från My Minds Eye
bestämde färgskalan.
Jag färgla den gamla godingen
med Distress Markers och vattenpensel.
Glittrade lite också med älsklingspennan
Sakura Gelly Roll clear star #700.
 
 
Ett band med stjärnor 
fick ge lite "skjuts"åt kortet.
En snöstjärna stansad med 
Martha Stewarts Glacial snowflake-punch
fick plats liksom några gröna rhinestones.
Monterade som vanligt med distanskuddar
mellan papperslagren.
 
 
Insidan fick, som så vanligt, kant av det
som blev över när jag stansade framsidans kant.
Julpoststämpeln kommer från Åsa
och textstämpeln från ett gammalt julset
från Panduro.
 
 
Randiga kuvert kan gärna bli
lite "psykedeliska", med med de här
milda färgerna tyckte jag ändå att det funkade.
 
 
Baksidan fick dekor av den oval
jag stansade ur för insidans "skrivyta".
Idag använde jag mig av 
min ovala namnetikett.
 
 
Ja här är då kortet och kuvertet
till veckans julkort.
 
Undrar om det här coronaeländet är slut till jul....
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så härliga färger på kortet och kuvertet blev riktigt läckert! Kram

Svar: Tack rara Maria! <3
MormorMargareta

2020-04-14 @ 21:29:35
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0