9 april -20 Ska vi ta en fika?

I dessa coronavirustider
får man fika tillsammans utomhus
om man vill umgås.
Våra barnbarn, som ju är vuxna nu,
är mycket förståndiga och bjuder oss
på fika utomhus - i skogen eller i stan,
där vi kan "hålla avståndet".
 
 
Här har jag använt en av de senaste
söta hÄnglarna, som inbjuder till en kaffestund.
Texten kommer från kanten på ett Majapapper,
det som sitter längst bak på kortet.
Även de andra mönsterpapperen
kommer från MajaDesign.
 
 
Jag stansade ut motivet med en cirkeldie
men lämnade benen utanför, så hon ses sitta på cirkelkanten.
Jag lägger dien över motivet
och markerar var cirkeln "skär" motivet.
Sen klipper jag ut benen,
och i det här fallet även ena handen,
och lägger det utklippta över dien
så att dien inte skär av det.
Fortsatte med cirkelformer under motivet.
 
 
Visst blev det ett snyggt kuvert
av det här papperet?!
 
 
På insidan satte jag det prickiga papperet
och dekorerade med det utklippta motivet
från det brunrutiga mönsterpapperets hörn.
Kunde inte låta bli att använda
textraden från papperet här också.
 
 
Baksidan
 
 
Kort och kuvert till sist, som vanligt.
Imorgon hoppas vi på en fika
tillsammans med Åsa och Magnus,
som åkt iväg med sin husvagn
till en mysig skogstjärn.
De hittade en fin plats med brygga och vindskydd,
så det finns förutsättningar för umgänge
med bibehållet avstånd.
 
Var nu rädd om dig och de dina,
 håll avståndet och tvätta händerna! ;-)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint kort och härliga färger. Kram

Svar: Tusen tack! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-04-14 @ 21:32:49
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0