13 maj -20 Språngmarch....

.... med en rosenbukett
gör den söta "kotten" 
och nu har den kommit fram - dock lite sent!
 
 
Stansade ut motivet med dies från
Crea Nest Lies  - älskar den fina kanten.
Här monterade jag den med röd cs emellan
på ytterligare en utstansad kvadrat.
Mönsterpapperet är Rosebud från Sandylon.
Satte en smal röd kant bakom mönsterpapperet
och också bakom de spillbitar
jag satte över pappersskarven.
 
 
Gjorde en liten extra bukett rosenknoppar
med rosett omkring
och ett trassel av tunna guldtrådar bakom.
Ett guldigt gallerband sitter bakom 
spillpappersbandet på mitten.
Grattis är stansat med en die från Gummiapan
i både röd cardstock och foam
oac hopklistrat för att få höjden.
Lite distanskuddar här och där
mellan lagren förstås
och glittriga streck med Sakura
Gelly Roll clear star.
 
 
Insidan fick också Rosebudpapper
(hade flera idag)
och jag tansade ut ett hål att skriva i
med Nellie Snellens multi frames cirkelsdie.
Lindade lite av guldtråden runt nederkanten
och stämplade Hurra med stämpel från Jess Ink.
 
 
Kuvertet
 
 
Baksidan fick namnetiketten
lite osymetriskt placerad
för att rosenknopparna skulle synas.
Ett tips:
Memory Box Stitched circle layers #30036
ger en alldeles lagom kant
runt cirklarna stansade med 
Nellie Snellen multi frames MFD 085.
(Oj vad jag har letat bland alla mina olika cirkeldies!!)
 
 
Nu vet jag att kortet i sitt kuvert
landat hos min vän - dock en dag för sent...
Jag ska INTE skylla på Postnord!!
Det var JAG som var för sen i starten - 
det hjälpte inte hur fort igelkotten sprang!!
 
Här vaknade vi till 1 dm snö imorse!!!
Inte precis vad man väntar sig 13 maj ;-)
Nu har det mesta smält bort
med det var inte kul att promenera i blötsnön :(
 
Ha det gott - var rädd om dig - stay safe!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart vackert kort! Igelkotten är jättesöt och så fint färglagd.. fina mönsterpapper och som alltid!
Kram Britt

Svar: Tack rara Britt! Blir så glad när du lämnar spår efter dig i Bloggen! <3
MormorMargareta

2020-05-14 @ 22:55:20
Postat av: Maria

Söt igelkotte som du gillar =) Synd att han var lite sen i leveransen, men bättre sent än aldrig säger man ju ;) Oj, 1 dm snö? Väldigt oväntat i maj. Tur det försvan igen. Kram

Svar: Ja, vilken kall vår vi har - tänker på Lars Wivallius visa för "En kall torr vår": Godt majeregn gif, lät dugga tätt ner, lät varm luft markerna fukta.... Vi har ju haft ovanligt torrt också och skulle behöva lite mer regn i trädgården, trots snön....Kotten kanske halkade i språngmatchen - den skulle ända till Östersund....
Kram!
MormorMargareta

2020-05-15 @ 20:20:52
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Färgerna, det söta pappret gjorde mej jätteglad ända in i själen, såååå underbart! Bidde nästan galet åhhhhhhhhh! Det där var verkligen pricken över i:et, i:et i Igelkott kanske...förtjusande

Kramisar

Svar: Tack! Skäms nästan över min igelkottesamling - så stor att jag inte än hunnit använda alla - galet!! De är ju så söta att jag inte kan låta bli att " klicka hem" när nån annan tröttnat på en.Det finns dock verkligen en för varje behov!!
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-05-20 @ 21:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0