2 maj -20 Hjärtligt.....

.... julkort blev det den här veckan.
 
 
Hittade en hjärtkantdie i mina samlingar
och tyckte den passade bra
till de söta änglarna på bandet.
Dien tror jag kommer från Cherry Lynn.
De bruna kanterna är stansade med
dies från Crea Nest Lies.
 
 
Julkram är stansat i brun cardstock
och i foam, som jag limmade ihop.
Guldhjärtat är stansat med die
från Technique Tuesday Nested Hearts
och monterat med distanskuddar.
Såna sitter också mellan de olika lagren.
 
 
Insidan fick mycket större hjärtan
men också de små "spillhjärtana"
som blev över från framsidan.
 
 
Baksidan - också med hjärtan.
 
Mitt fina set med hjärtdies,
som jag använt till det här kortet
har jag köpt av någon på facebook
och vet inte vilket fabrikar det är.
Om nån vet vill jag gärna veta!
 
Lång skogspromenad idag!
Skönt!
 
Hoppas du kan få lite frisk luft i alla fall
i dessa märkliga tider!
Var rädd om dig! 
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad fiffigt att stansa ut i foam. Då fick du höjd på texten direkt. Ska komma ihåg det. Förstår inte att min inspiration för julkort stannar här. Kommer inte igång i mitt scraprumm, men jag njuter av dina kort.
Kram Eva

Svar: Tack vännen! <3 Ja foam är inte så dumt....Kram!
MormorMargareta

2020-05-03 @ 16:53:13
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Åh, detta kortet fick mig direkt att tänka på min mamma då änglar var en av hennes favoriter och hon samlade på dem. Dock var hon petig med vilka hon gillade och inte. Just denna fanns på små brickor, ljushållare mm i hennes hem. Skänker henne en tanke uppe i himlen och tackar för att du visade upp ett så vackert kort idag. Må så gott! Kram

Svar: Ja visst är de söta dessa änglar - köpte bandet med tanke på julkort, men har inte förrän nu hittat hur jag kunde göra. Roligt att du gillade det! Att något påminner om ens mamma är ju kärt! Må gott och var rädd om dig! Kram!
MormorMargareta

2020-05-06 @ 20:44:43
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0