8 maj -20 Hjärtlig julhälsning....

.... passar nog som rubrik på veckans julkort,
(som faktiskt är nr 20, fast veckan har nr 19! ;-)  )
 
 
Turkos med inslag av rött
blev det idag,
och hjärtan i parti och minut.
Ett ganska enkelt kort,
som inte behövde så mycket annan dekor
tyckte jag.
 
 
Distanskuddar förstås mellan lagren
och de fina glittriga vita "knapparna" i hörnen.
 
 
Insidan fick en röd kant
stansad med die från Craft Emotions
och ett utstansat hjärta i hjärtepapperet
som skrivyta.
Hittade ingen passande textstämpel,
trots att jag har så många,
så jag fick skriva själv.
 
 
Hjärtat som blev över
fick pryda baksidan.
 
 
Till och med kuvertet fick ett hjärta
på fliken.
Det är gjort med hjälp av min Crafters Companion,
som jag ju också använder
när jag gör kuvert.
Där finns "mallar" att prägla mönster med,
men jag har inte försökt förrän idag.
 
 
Här kommer då kortet och kuvertet.
Det känns ju skönt att ligga lite före
med "ett julkort i veckan"-utmaningen.
 
Ha det nu så skönt i vårsolen
så länge det varar!!
Vi lär få SNÖ på söndag :O
men imorgon ska det bli skönt och soligt.
Då ska vi gå en promenad med min bästa vän 
och hennes hund - på behörigt avstånd förstås -
och sen fika på Laxön i Älvkarleby,
där de har en perfekt uteservering.
 
Var rädd om dig, tvätta händerna
och håll avstånden
så ses vi här snart igen, hoppas jag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Fint kort, fint när det är enkelt. Roligt att variera sig lite och kul med turkos och rött =) kram

Svar: Tack snlla du! Ja, turkos är ju en favoritfärg, så det känns alltid rätt ;-)Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-05-15 @ 20:36:20
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0