9 maj -20 Ett speciellt grattis...

... till en speciell person visar jag idag.
 
 
Det är minsan inte alla dagar
som man får göra ett kort till en 108-åring!!
Det är hela Sveriges Dagny, bloggaren,
som fyllde år igår.
Vi var ganska många scrappare,
som bestämde oss för att göra kort till henne
eftersom hon får lov att fira i isolering
i stället för tillsammans med vänner
p g a coronaeländet.
 
Tycker mig ha läst mig till att Dagny,
liksom jag, älskar blommor,
så jag valde ett av mina finaste mönsterpapper
med riktigt vackra blommor.
 
 
Tyckte att hon förtjänade glitter och bling,
så jag tog fram mina mest glittrande bokstäver.
Kanten är stansad med die från Crea Nest Lies.
 
 
Insidan med en textstämpel 
jag tyckte passade henne perfekt.
Sen "klippte och klistrade" jag mera blommor.
 
 
Det blev ett fint kuvert av det här papperet också.
 
 
Även baksidan fick lila rosor.
 
 
Kort och kuvert till sist som vanligt.
 
Hoppas Dagny blev glad över alla sina kort!
Hon skrev i sin blogg 
att det kommit många fina
och att hon ställt dem på sitt bord.
 
Härlig promenad på Laxön idag
med bästa vän och hennes hund
i underbart väder!
Sen blev det fika i solen utanför Café Furiren,
som också har "fika" för hundar,
d v s vattenskålar.
De hade föredömligt långt mellan borden,
så det kändes riktigt säkert!
 
Ha det bra, var rädd om dig
och glöm inte tvätta händerna!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så häftigt, 108 år! Det är ju helt otroligt =) Kul att få göra ett kort till henne och så otroligt vackert kortet blev! Fantastiskt fint! Kram

Svar: Tack! Ja det är väl den äldsta jag gjort ett kort till - hon är otrolig Dagny!!Kram från mig! <3
MormorMargareta

2020-05-15 @ 20:33:36
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Oj, då trängdes det nog med kort på hennes bord och du skickade ett rosenkort, kanske det står längst fram, jag tror säkert hon blev glad över korten, det kanske är hennes hemlighet, att känna och visa glädje över saker hon får och ger andra, så då blir du väl 108 också, minst. För det är det fina med dej, din givmildhet! Du är en fin människa som delar med dej, tänk om det fanns fler som du och det gör det, massor av fina kort ifrån scrapSverige. Sen finns det andra som tittar fram bakom en sten ibland och upptäcker Världen bortanför stenen (m a o jag). Nåväl, jag har fått lite scraplust nu när jag börjat stuva om bland mina saker så nu hoppas jag det tar fart när allt är på plats...

Kramizar (kikar bakåt någon mer dag, men jag inser att jag inte kommer att kunna kommentera alla kort, det har du varit för produktiv för *ler*) Inte behöver jag missa dom framöver åtminstone, natti natti

Svar: Kära Ann-Marie! Det är alltid så roligt när du kikat in och dina rara och generösa kommentarer får mig alltid att le!!Roligt om du fått tillbaka scraplusten - för mig är det en av glädjeglimtarna i tillvaron: att få sitta i lugn och ro och "klappa papper" en stund, och kanske få till ett kort, som kan glädja någon mer än mig själv.
Massor av varma kramar denna regniga Nationaldag!
MormorMargareta

2020-05-20 @ 22:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0