1 oktober -20 En av favoriterna...

... bland de gamla hÄnglarna
fick ta plats på veckans julkort.
 
 
Hittade ett mönsterpapper i gömmorna
från Basic Gray och en spillbit,
som jag tror är julpapper från BoBunny.
Färglade hÄngeln med Distress Markers
och vattenpensel.
Motivet och den vita kanten bakom
är sedan utstansade med dies
från CC Design: Scalloped rectangles
CCC 0016
Jag använde också en av dem
till spillbiten bakom motivet.
 
 
Den stora snöstjärnan här i hörnet
är stansad med Bristol die
från Memory Box
och de små i övre hörnet
med punch från Martha Stewart: 
Glacial Snow Flake.
Har glittrat med Stickles star dust
på snöstjärnorna och motivkanten.
Har också "strösslat" med rhinestones.
 
 
Insidan fick samma papper som framsidan.
Kanske du ser skarvarna - jag har ju
bara 6 cm breda remsor kvar
när jag gjort kuvertet....
Textstämpel här liksom på framsidan
från Jess Ink med jultexter: JI-19002.
Åsas fina julpoststämpel i hörnet.
 
 
Baksidan fick en bit av spillpapperet
och min namnetikett förstås.
 
 
Kuvertet blev så här
 
 
Avslutar med kort och kuvert som vanligt.
 
Oktober idag - nu är hösten verkligen här,
hos oss med dimma, som inte lyft på hela dagen.
Känns inte så kul - men höstfärgerna lyser upp!!
 
Ha nu en fin helg!
Kram! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Julen är en fantastisk årstid, för många. Jag önskar så att ju kunde säga alla. Det är många som sitter ensamma, men den här julen kanske blir lite ensamma för vi är nog betydligt mer påminda i år pga Corona, vem vet det kanske inte blir likadant för de ensamma i år, de kanske inte känner sej lika ensamma för att det är fler som inte kan få besök. Om jag hade haft en väl tilltagen och överfull skattkista med energi, då hade jag gärna gett min tid till de ensamma, kanske fått omfördela och planera tiden annorlunda för hinna. Jag hade också velat ge barn som kommit i kläm vid alkohol och narkotikaberoende vårdnadshavare och hjälpa och stötta de som levt i misshandelsfall i familjen, skydda dom ifrån den, eller de som misshandlar. Tänk att kunna få ge dessa personer av sin tid. Jag kan ändå säga att okej för att de kanske inte alltid visar det så har jag döttrar som visar uppskattning för det dom får. De önskar ofta inte så många olika utan hellre några färre och mer genuina saker.

Vilken utsvävning, såg precis reklamen om Systembolaget och vad de står för. Så jag svävade iväg över de sju haven, men tillbaka till verkligheten, tomten knackade på axeln, han gillar det han ser och vi hade ett trevligt samtal om dina kort, hur välarbetade dom är, hur mycket kärlek alla kort ger. Faktiskt så han ville ha ett julkort av dej i år, men du har väl adressen? Annars sms:ar han, det är ju tomten2020, vi snackar om.

Kraaam

Svar: Tack rara du! <3 Ja - en del av mina kort hamnar ju hos människor som nuförtiden är lite väl ensamma. Hoppas de sprider lite värme och glädje!!Hoppas du/ni har det bra i dessa underliga tider!
Kram!
MormorMargareta

2020-10-02 @ 17:38:05
Postat av: Maria

Härligt när man får använda sina favoriter och den stora snöstjärnan på framsidan är ju så vacker. Det är aldrig fel med lite glitter på julkorten =) kram

Svar: Tack snälla!! <3
MormorMargareta

2020-10-08 @ 21:45:30
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0