13 oktober -20 Gnistrande snö...

... kan jag längta efter!
Det är inte ofta vi får en vit jul
med snö som knarrar under skorna nu.
 
 
Här har jag i alla fall försökt skapa den känslan.
Svårt att fota det som gnistrar och blänker,
men du får ta till fantast!!
Ett snöstjärnepapper som det stod Disney i kanten på,
lite för blankt för min smak - svårfotat ;-)
Kant av mörkblå cs stansad med
Cherry Lynn stackers nesting dies:
Square Scalloped XL2.
Sen en smal kant av det glittriga papperet,
som jag också stansat resten i
(tyvärr minns jag inte var jag fann det...)
 
 
Den stora fina snöstjärnan har jag köpt på scraploppis.
Det är en klarröd die, om det är till nån ledning.
Den lilla i övre hörnet är stansad med
en punch från Martha Stewart
och texten med snöstjärnan
tror jag kommer från Rox stamps.
 
 
Insidans kant är, som ofta hos mig,
spillet efter den stansade kanten på framsidan.
(Varför slänga nåt så användbart??)
 
Mönsterpapperen har fått kanter av det gnistrande
och den övre dessutom en stjärnkant
(om du tittar noga)
stansad med en kantstans från Martha Stewart.
Dekorerade ovanför med några av de stjärnor
som blev spill när jag stansade den.
 
Textstämpel från Scrapfabriken.
 
 
Idag blev det ett matchande kuvert.
 
 
På baksidan fick min namnetikett
en gnistrande ram
och lite snöstjärnehimmel bakom ;-)
 
 
Så blev kortet med sitt kuvert den här gången.
Gillar det klarblå blinget,
som lyfter lite tycker jag.
Ganska enkelt kort idag, men jag är nöjd!
 
Nu har höstkylan kommit - måste nog ta in mina pelargoner
innan frosten tar dem.
Brukar vara bra att ställa dem i garaget nån dag
innan de flyttar in, så de inte får en värmechock ;-)
Igår regnade det av och till
men idag skyntar vi solen igen - härligt!
 
Ha det gott!
Var rädd om dig och andra
i dessa coronatider!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så himla fint med blått och silver/glitter. Väldigt fint kort! Kram

Svar: Tack för rara kommentarer!Kram! <3
MormorMargareta

2020-10-25 @ 14:32:15
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0