20 oktober -20 Ny julinspiration....

.... fick jag när ett paket från Helihak
damp ner med nya julpapper från Reprint.
Nu är det ju inte så att jag har
ont om julpapper precis,
men nya papper är ju alltid roligt!
 
 
Den här pappersserien heter Christmas Holiday
Första kortet ut är gjort med papperet
Christmas Tree
och ett motiv som fanns med i paketet.
Jag stansade ut en grön oval med en Crea Nest Lies-die
och ritade runt diens insida runt motivet
och klippte sen ut det,
eftersom jag inte har nån die som passar.
Jag glittrade med Stickles på kulorna i granen
och längs kanten på motivet.
 
Jag monterade en doily från Panduro
på en grön cardstockcirkel
för att framhäva mönstret på doilyn.
Den gröna kanten bakom mönsterpapperet
är också stansad med die från Crea Nest Lies.
 
 
Dekorerade med grankvistar stansade med
punch från Matrha Stewart,
en rosett och en charm som julkula.
Paketet i andra hörnet är klippt ur ett av papperen
och God Jul-dien kommer från Gummiapan.
Som vanligt monterade jag papperslagren
med distanskuddar.
 
 
På insidan använde jag
den andra sidan av mönsterpapperet.
Kanten är, som ofta hos mig,
spillet från den stansade kanten på framsidan.
Dekorerade med en liten glittrande granbrad
och Åsas fina julpoststämpel.
Textstämpeln är en av mina äldsta,
den är nog från Vilda tror jag.
 
 
Till baksidan använde jag
den utstansade ovalen från insidan.
Jag satte den på en oval
stansade med en spellbinderdie,
som gav en fin kant.
 
 
Gjorde kuvert också och idag
har jag varit slösaktig
och använt delar av två papper
för att slippa skarva.
 
När papperet har en tydlig ledd på mönstret
får jag prioritera kuvertets framsida,
som behöver få granar som inte "står på huvudet".
Här på baksidan blir det ju både och ;-)
 
 
Kort och kuvert så här till slut.
 
Idag har vi haft iskallt regn mest hela dagen
men hittills har vi inte fått nån snö.
Tog en "regnkappepromenad" i regnet.
Det är ju skönt med frisk luft
och att röra på benen,
bara man är rätt klädd.
 
Annars blev det ju flera stunder i kortmakeriet,
så här kommer att bloggas flera kort framöver.
Välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Detta kortet blev ju jättefint och liksom lite vackert gammaldags känsla över det. Så fint! Kram

Svar: Tack rara vän! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-10-25 @ 14:26:36
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0