21 oktober -20 Tomtevänner...

... promenerat fram i snön idag.
 
 
Det är ett par riktigt gamla favoriter från hÄnglar
som krupit upp ur lådan hos Åsa,
som har en stor samling.
De här gamla fina gillar ju jag extra mycket.
Färgla med Distress Markers och vattenpensel
och stansade ut motivet
med die från Cottage Cutz:
Nesting Stitched Scalloped Circle Set.
 
Idag är det gammalt papper också
från Basic Grey, som gömt sig i lådan
men nu kommit ut i ljuset.
Brun kant bakom stansad med Crea Nest Lies
(love it!!)
och motivet fick också en ram därifrån.
 
Prickigt brunt band med rosett
knuten med hjälp av en matlagningsgaffel.
 
 
Julstjärnorna stansade med Floral Punch,
som också har en extra som embossar.
De här är byggda av två storlekar,
den i övre hörnet är bara den lilla.
 
Bladen är stansade med dies i en lång rad
från Cherry Lynn B183 Holly Leaves,
så praktiskt i flera storlekar.
 
Julkram stansade jag i både brun cs
och akvarellpapper
och satte så att det vita skugar lite.
 
Glittrat med Sakura-pennan Gelly Roll clear star.
 
 
Idag hade jag ett helt 12"papper,
så det blev matchande kuvert.
 
 
Insidan fick kant av spillet
från framsidans stansade kant,
Dekorerade med de små guldiga pärlhattarna,
som jag satt i mitten på framsidans blommor
och det prickiga bandet.
Textstämpeln är en gammal favorit från Reprint.
 
 
Kort och kuvert - klart slut!
 
Nu väntar regnväderspromenad.
Grått och novembertrist redan nu
men varmare idag och ingen snö....
 
Akta dig för coronasmitta!
Håll avstånden och HÅLL UT!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt när gamla favoriter får komma fram och till användning. Julkramtexten blir så himla fin. Kram

Svar: Tack! Ja det här är verkligen ett par av mina verkliga favoriter!Kram! <3
MormorMargareta

2020-10-25 @ 14:21:30
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0