24 oktober -20 Tung höst....

.... har det varit för många
så här i coronatider.
Har man dessutom andra sjukdomar
förutom "defekten" att vara "äldre, äldre",
d v s 70+ och lite "omyndigförklarad"
blir det extra tungt.
 
 
Mötte en vän, pensionerad diakon, häromdagen
och hon hade inte så roligt förstod jag,
men hade också många kloka tankar
att dela med sig av.
Jag gick hem och gjorde ett kort till henne.
Hoppas det värmer lite!
 
Mönsterpapperet är från Reprints serie
Shades of Fall: Flowers.
Valde en kortstomme i kvistpapper
och textstämpel frånHampton art,
som fick en ram av en spillbit,
En stor gul blomma från Prima fick lysa upp
tillsammans med bling från BoBunny.
 
 
 Vitt ritpapper bakom mönsterpapperet
och hörnen stansade med "stjärtstansen",
som jag kallar den.
 
 
 Det här papperet passade så bra till kuvert
så det blev förstås ett idag.
Då får jag ju bara 6 cm breda remsor
att använda till kortet
och måste dölja skarvar om jag vill 
få det att se helt ut.
På framsidan med blomman och vimpeln.
 
 
Här på insidan har jag klistrat ihop två remsor
och sen stansat ut en oval
med en Nellie's multi frames die (MFD 087)
Den gör prickad kant både runt hålet
och runt den utstansade ovalen - snyggt!
Här dolde jag pappersskarvarna,
som inte var så snygga,
med hjärteband överst och
höstblad från Prima och halvpärlor nederst.
(Glömde fota innan jag skrev - men det får gå ;-)  ).
 
 
 Baksidan dekorerade jag med
den utstansade ovalen
under min namnetikett.
Här har jag dolt pappersskarven
med ett blomband.
 
 
 Avslutar, som vanligt, med bild på kort och kuvert.
 
Kallt och snöblask har vi här nu.
Inte så mysigt!
Tur jag har en rolig hobby!!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt blompapper du hittat och så fin mysig höstkänsla och omtanke det lyser om kortet. Jättefint! Kram

Svar: Tack! <2 Ja det här kortet är ju till en vän, som verkligen behöver uppmuntran och stöd i en jobbig tid.Jag vet att hon blev glad, och det gjorde mig glad.
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2020-10-25 @ 14:16:50
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0