26 oktober -20 Stickad julstrumpa...

.... fanns det på en tag i
Reprints julkollektion Christmas Holiday.
 
 
Den blev starten till detta kort.
Mönsterpapperen är ur samma kollektion
"Pinecones" och det randiga är baksidan av "Presents".
Satte en grön cardstock bakom tagen
och klippte den sen så jag fick en smal grön kant.
Prydde nederkanten med beige halvpärlor.
 
Samma gröna cs är kanten bakom mönsterpapperen.
Satte ett par pärlband i tagens hål
och knöt en rosett med lintråd.
 
God jul-die från Gummiapan.
 
 
Ett litet "blomhörn" utan blommor
med utstansade grankvistar, alkottar,
rosett och några små pyntbär, 
som jag klippt bort från en ljusmanchett.
(Brukar passa på och köpa på REA efter jul
sånt jag tror kan komma till användning på kort)
Stansade hörnen med konkav hörnstans
från ek-success, glittrade med Sakurapennan
och prydde med halvpärlor.
 
 
En av mina stjärnor ur jättepåsen
från Dollar Store fick pryda kortet också.
Jag har glittrat kanten på den med Sakurapennan också.
 
 
Insidan med en utstansad cirkel som skrivyta.
Stansade det som vanligt med die 
från Nellie's multi frames.
Åsas fina julstämpel
och lite grankvistar och halvpärlor även här.
Idag har jag stämplat med brun Versafine.
 
 
Kuvert med kottar
 
 
Baksidan fick sin dekor längre ner idag
eftersom kortet fått en fläck där,
som behövde döljas.
 
 
Kort med kuvert då till sist.
 
Härlig promenad ute vid kusten norr om Gävle idag.
Gamla sommarstugeområden och fiskelägen
byggs nu ut med villor till rena villaområden.
Intressant att se - men inte bara positivt 
kan jag tycka.
Vi fick t o m se en solglimt!!
 
Ha det nu gott - vare sig regn eller sol!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Gillar ditt kort massor. Fina detaljer och fint med blimsterhörn utan blommor.

Svar: Tack och kram!! <3
MormorMargareta

2020-10-27 @ 07:56:48
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Vacker tag, snyggt med bärhörnan och stjärnan. Kram

Svar: Tack rara du! <3 Kram!
MormorMargareta

2020-11-06 @ 21:57:02
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0